Rubenevo Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei!Jeg har en Mitsubishi Galant Sport fra 2003, alt nødvendige er gjort og nå har jeg lyst til å begynne med det jeg vil gjøre med den! Har allerede svarte felger og sota ruter, men det er bare utseende. Jeg har lyst på en finere lyd i bilen, og vil veldig gjerne ha mer effekt. Er 2 liter motor på kun 133 hester, vil gjerne ha så mye som mulig ut av motoren. Og grommere lyd som jeg sa, har dere tips til hva jeg kan gjøre på bilen for å få til det jeg vil? Faren min er bilmekaniker så montering er 0 problem, trenger bare å vite hva jeg skal ha osv. (hadde vært supert om jeg kunne fått til 150 HK hvis det var mulig) takk! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Bare ikke kødd til utseendet, Galant sport ser bra ut som den er, felger, senk og soting av bakruter er alt en trenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Åpent luftfilter vil gi "grommere" lyd, men ikke nødvendigvis høyere effekt. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Bare ikke kødd til utseendet, Galant sport ser bra ut som den er, felger, senk og soting av bakruter er alt en trenger. Er fornøyd med utseendet, skal ikke gjøre noe med det! tenkte kun på det som er i motorrommet nå Åpent luftfilter vil gi "grommere" lyd, men ikke nødvendigvis høyere effekt. Hvordan luftfilter da? størrelse osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Ikke kjøp Biltemafilter, kjøp K&N, Greenfilter eller noe annet skikkelig merke. Oftw får du kit til bilen din. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Et skikkelig grenrør (eksosmanifold) og et eksosanlegg med litt større diameter og fullflow dempere kan gi et par gamp ekstra. Modifisering av luftfilterboks kan gi en gamp eller to ekstra, lag ekstra lufttilførsel til boksen, lufta må hentes fra kaldt sted og gjerne slik at hastighet gjør at lufta presses inn. Fjerning av "blindtarm" på innsugsrør mellom filterboks og motor kan også hjelpe litt. Utover dette begynner ting å koste penger. Ettermontering av et vått lystgassanlegg er vel den enkleste effektive formen for trimming, deretter er turbokonvertering et alternativ, men det koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå