Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Altibox-WiFi faller ut når PC kobler til

Anbefalte innlegg

Jeg har hjemmesentral ZyXel P-2812 med wifi fra Altibox.

Fungerer normalt på iPhone og iPad.

Når jeg forsøker å koble til PC faller wifi umiddelbart bort og blir borte til restart av sentral på alle enheter.

Altibox support skylder på PC, ettersom alt er greit i forhold til de andre enhetene.

Men PC kobler uten problem opp mot wifi på andre steder.

Har en følelse av at dette kanskje ikke er noen stor sak, men jeg er like grønn etter å ha lest et utall tråder.

Acer PC med Windows 8.

Hva mer trenger du å vite for å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et problem med Atheros nettverkskort (bare wifi) og Zyxel P-2812. Etter hva jeg vet så gjelder det bare noen chipset og drivere. Du kan vel evt prøve å tilbakestille til en eldre driver eller oppgradere å se om det fungerer.

Hvis det ikke fungerer må du vurdere nytt nettverkskort eller en egen ruter.

Endret av ShadowWalker
Lenke til kommentar

Installatørene til altibox sa at P2812 var dårlig når de installerte den, men det var kun den modellen altibox hadde så de var nødt til å bruke den. De anbefalte meg å kjøpe en egen ruter for wifi.

Så langt har jeg ikke gjort det og den fungerer greit nok, henger seg opp slik jeg må restarte den ca en gang i mnd, men det kan jeg leve med.

Med andre ord: til og med installatørene vet at de installerer drit, men har ikke noe valg :p

Kjøp en annen ruter om du har problemer, det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Sjekk enhetsbehandlingen om du har et av følgende nettverkskort:

Atheros AR9285 - driver: 9.2.0.427
Atheros AR9485 - driver: 9.2.0.462
Atheros AR9285 - driver: 8.0.0.238

Dersom du har et av disse kortene kan du se om det hjelper å ta i bruk en annen driver.

Zyxel jobber med å finne utav hvorfor nettverket faller ut når en kobler opp en pc med disse nettverkskortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...