alleycat Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg sliter litt med at systemet blir meget tregere når jeg laster ned. Jeg har en Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM, kjøpt på Komplett for et par uker siden. Kablene er runde og ble kjøpt på Clas Ohlson. Det er særlig ved nedlastingshastigheter over 500 KB/s at dette skjer. I slike tilfeller er det vel ikke normalt at f.eks. bokstaver vises tregere på skjermen og at mp3-avspillingen hakker? Er det mulig at det ikke er harddisken, men nettverkskortet som er porblemet? Jeg har et relativt billig 10/100 Mbits-kort. Hele maskinen er ny. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg aner ikke, kan være programmet du bruker til å laste ned med? kjør et program som AdAware og se hva den finner av Spyware o.l Lenke til kommentar
alleycat Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Tror ikke det er et softwareproblem. Jeg bruker Linux, og problemet oppstår både i DC og Opera. Lenke til kommentar
alleycat Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 DMA er på. Ihvertfall i følge hdparm. Lenke til kommentar
alleycat Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Fikk fikset det nå! DMA var visst ikke på likevel... Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Hva er DMA? Hvordan setter man på dette? Ingen? Endret 28. oktober 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ingen som har lyst til å fortelle meg det? Lenke til kommentar
corky Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 DMA- Direct Memory Access Kan ikke finne dette i winXP, mulig du må ha et ekstra program for å finne ut av dette. Men i win98: Høyreklikk på "min datamaskin" I enhetsbehandlingen leter du frem harddisken og går på egenskaper for den. Der skal det være mulig å krysse av for DMA. Dette kan også være en fordel å gjøre med cd-rom. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 DC-klienter (særlig den originale NeoModus-saken) har en tendens til å suge til seg det det kan få av systemressurser og båndbredde, noe som fort fører til svært tregt system Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hva er DMA? Hvordan setter man på dette? Ingen? Hvorvidt DMA er enablet sjekker du i device manager, gå på IDE/Atapi controllers og Primary IDE. Under advanced settings på denne ser du om DMA er aktivisert. Ikke noe 3. parts sw her så vidt jeg kan forstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå