barentshavet Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei! Jeg prøver å lage en AJAX-forespørsel hvor jeg bruker TinyMCE i en textarea. Dette går ikke helt fordi jeg må trykke "Lagre" to ganger før lagringen skjer i databasen(?). Jeg har prøvd å lese meg opp om hvordan jeg kan få dette til å fungere og ble tipset om å bruke $('#tinymce').tinymce().getContent(). Dessverre aner jeg ikke hvordan jeg skal implementere denne i min AJAX-forespørsel eller om det i det hele tatt er der jeg skal bruke den. Noen erfarigner? <script> $(function () { $('form').on('submit', function (e) { var my_button = $(this).find("button"); my_button.button('loading'); e.preventDefault(); var note = $("#content").text(); $.ajax({ type: 'POST', dataType:'html', url: '/m/core/_processEditEntry.php', data: $('form').serialize(), success: function () { my_button.button('reset'); $(".message").fadeIn(0); $(".message").delay(5000).fadeOut('slow'); } }); }); }); <script type="text/javascript" src="/m/plugins/tinymce/js/tinymce/tinymce.min.js"></script> <script type="text/javascript"> tinymce.init({ selector: "textarea", plugins: [ "advlist autolink lists link image charmap print preview anchor", "searchreplace visualblocks code fullscreen", "insertdatetime media table contextmenu paste autoresize" ], toolbar: "insertfile undo redo | bold italic | alignleft aligncenter alignright alignjustify | bullist numlist outdent indent | link image | code", menubar: false, autoresize_max_height: "500", content_css: "/m/css/tinymce.css" }); </script> Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Fant løsningen kort tid etter dette innlegget.. <script> $(function () { $('.message').removeClass('hidden'); }); $(function () { $('form').on('submit', function (e) { //save button so we can use later var my_button = $(this).find("button"); //give button loading state my_button.button('loading'); e.preventDefault(); tinyMCE.triggerSave(); var note = $("#content").text(); $.ajax({ type: 'POST', dataType:'html', url: '/m/core/_processEditEntry.php', data: $('form').serialize(), success: function () { //reset state my_button.button('reset'); $(".message").fadeIn(0); $(".message").delay(5000).fadeOut('slow'); } }); }); }); </script> 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå