Ole3 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg har en trådbasert alarmsentral jeg er godt fornøyd med. Jeg ønsker imidlertid å utvide den med GSM-varsling, noe den ikke har pr i dag. Det jeg ønsker er å få sendt alarmer ved innbrudd til min mobil, men også å kunne få status på om den er skrudd av eller på. Vet dere om en måte å få det til på? Ole Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hvilken innbruddsalarmsentral har du? Fins ofte tilleggskort å få som man kan putte SIM-kort i og programmere til å melde om det man ønsker. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Takk for svar! Den er nok laget en stund før SIM-kortenes tid. Jeg må koble en eller annen modul/boks selv mot releutgangene. Ole Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Da blir det vel noe lignende dette: http://salg.holars.no/produkt/11204/gsm-voice-holars-251/ 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Jøss! Takk!! Jeg er litt smal i øynene akkurat nå, men dette ser bra ut! Har du begrep om hva den koster? Ole Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Bare hyggelig. http://reseller.dinsikkerhetsbutikk.no/Kontroll-Elektro/produkt/11204/gsm-voice-holars-251/ Fant den her hos en av Holars forhandlere i Oslo-området. Nesten 3000 kr syns jeg var en stiv pris. Her er det mulig du må saumfare litt mer for å finne noe rimeligere, men da har du ihvertfall noe å sammenligne med. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Igjen takk! Jepp, det var dyrt! Jeg fant den for ca 2000SEK også, men det blir jo et regnestykke med frakt og moms. Fremdeles overraskende dyrt. Jeg er litt usikker på hvor egnet den er til å rapportere at alarmen står på. Jeg ønsker ikke noen SMS om at alarmen er skrudd på, men vil gjerne kunne spørre enheten om dette. Jeg kunne ha koblet PÅ-signalet fra alarmsentralen til en alarminngang, men dette vil i utgangspunktet generere en alarmmelding. Jeg ser jeg kan disable en alarminngang, men er da usikker på om jeg kan lese status fra den. Uansett tusen takk for flott hjelp så langt! Ole Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Kanskje det finnes en WLAN-løsning til en hyggeligere pris? Noen som kan hjelpe på vei? Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå