Gå til innhold

Ikke lyd fra mac'en


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter med et logitech lydanlegg, Z3, som har fungert alle de gangene jeg har brukt det. Står på et skrivebord jeg ikke har brukt masse, så er ikke veldig ofte i bruk. Nå koblet jeg det til igjen, også kommer det absolutt ingen lyd. Har sjekket at alt er koblet til, og at alt er skrudd på. Har prøvd det opp mot mobilen, og det fungerte da, det kom lyd... Vet også at det fungerer med hodetelefoner plugget i mac'en.

 

Er det noen innstillinger på mac'en som gjør at det ikke funker? Eller hva er problemet?

 

- Hilsen lite mackyndig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har altså forsøkt å koble til lydanlegget til mac'en med en 3,5mm jack til hodetelefonutganen på maskinen uten å få lyd? Du har også verifisert at prøver du å koble anlegget til telefonen din så får du lyd, i tillegg at du har prøvd hodetelefoner koblet til mac'en, og får lyd?

 

All den kunnskapen jeg har om elektronikk, så er det ingen ting som tilsier at dette ikke skal virke, med mindre det er et jordingsproblem som får lydkortet til å sette seg i vranglås. Kunne du testet om du får lyd hvis du trekker ut laderen til maskinen før du kobler til anlegget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...