Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sikkert fint for de som liker å ha noen rundt seg og vil finne trygghet i en ny en etter et endt forhold for å tviholde på den nærheten du fikk tidligere men for min del blir det som om du bruker et annet menneske som mest sannsynlig har et annet syn på deg og andre følelser i bildet.

Ville ikke gjort det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra? Fint? Ekkelt? Sleipt?

Jeg er i fasen etter et forhold hvor jeg vil videre. Aldri prøvd no' rebound, noen som har erfaringer? Er'e fett lissom?

Kommer an på hva du legger i ordet rebound. Det er ikke greit hvis man gir inntrykk av at man er ute etter et forhold, og den andre personen legger følelsene sine i det mens du bare "rebounder". Ikke greit å leke med andres følelser.

Er man derimot åpen om ståa, og har noe uforpliktende på gang, så er det jo noe annet.. Bare vær obs på at de fleste jenter sier at de synes det er greit, men plutselig så har de utviklet følelser likevel.. Så ender du opp med å ha knust et hjerte, og samvittigheten din blir svart. Det er ikke noe særlig det heller.

Lenke til kommentar

Sikkert ingen bombe at jeg skriver her.

Erfaringen min til nå har vært at "det e jævlig nais" og praktisk, såfremt man klarer å finne en man blir fysisk tiltrukket av, som er hyggelig å være med og samtidig har for mange "feil" til at man orker et forhold med vedkommende.

For min del funker det helst ikke med en som jeg møter ofte i hverdagen, men gjerne på fylla. Jeg har holdt meg til maks 3 overnattinger i uka, helst mindre. I tillegg bør man holde seg unna avtaler som omfatter hyggelige aktiviteter som ikke er innenfor rammene for "forholdet" (eks. kino, middag osv.).

Personlig har jeg aldri avtalt at dette er et vennskap med fordeler, men jeg har venninner som trodde det var noe mer, mens fyren mente det var "for moro skyld" og derfor følte seg lurt. Det lønner seg nok å sette klare rammer, særlig om man er gutten, da jeg ser at jenter ofte vil noe mer.

Kort fortalt, ikke gjør kjæresteting sammen utenom det man kan gjøre på natten (se film, møtes på byen, ha sex osv.). Rammene for forholdet kan utformes mens man holder på, men ikke gå tilbake på noen av reglene dine med mindre begge får følelser. Lønner seg å ikke ha en rebound for lenge, men heller bytte for å forhindre at den andre får følelser.

Men er det egentlig bare sexen du er ute etter, eller vil du faktisk ha et "lissom"-forhold?

Lenke til kommentar

Bra? Fint? Ekkelt? Sleipt?

Jeg er i fasen etter et forhold hvor jeg vil videre. Aldri prøvd no' rebound, noen som har erfaringer? Er'e fett lissom?

Kommer an på hva du legger i ordet rebound. Det er ikke greit hvis man gir inntrykk av at man er ute etter et forhold, og den andre personen legger følelsene sine i det mens du bare "rebounder". Ikke greit å leke med andres følelser.

Er man derimot åpen om ståa, og har noe uforpliktende på gang, så er det jo noe annet.. Bare vær obs på at de fleste jenter sier at de synes det er greit, men plutselig så har de utviklet følelser likevel.. Så ender du opp med å ha knust et hjerte, og samvittigheten din blir svart. Det er ikke noe særlig det heller.

Er mye enig i det Darkness| sier her.

Spesielt den siste setninga - du kan ende opp med å knuse hjerte til jenta og din egen samvittighet for en solid knekk som er selvforskyldt.

Og etterpå så føler du deg skikkelig drittsekk og den som brukte deg som rebound vil garantert legge igjen et sort hull hos deg som du ikke hadde forventa av den personen. Og du sitter egentlig bare igjen og tenker "hva gjorde jeg galt?" "var jeg ikke bra nok?"

Så starter sinnet "drittsekken! Jeg fortjener bedre enn å bli brukt!" "jeg skal skaffe meg en rebound i kompisen hans å la kompisen få gjennomgå det samme!" å slik går sirkelen rundt å rundt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...