PgUp Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Toyotaen ville ikke starte på morgenen. Har veldig lite peiling på bil så håper dere kan hjelpe her. Jeg får vridd om nøkkelen og den durer igang, men med en gang jeg slipper den dør den. Har prøvd flere ganger unten hell. Tenkte med en gang det var batteriet men det er ikke veldig gammelt, og ser ut til at jeg får igang radioen og sånn. Noen som har peiling? Endret 21. august 2014 av PgUp Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hver gang du spiller? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Hver gang du spiller? *Slipper nøkkelen Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Høres ut som det har blitt noe krøll med startsperra som slår inn med en gang den starter. Er nok ikke batteriet siden den starter. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Har ikke startsperre, er for gammel. Snakket med toyota, de hadde få råd å komme med. Kan vel være mye rart som er galt egentlig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Kan være drivstoffpumpe. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Når du sier durer, hva mener du da? Starter motoren som vanlig og når du slipper nøkkelen så dør den eller går den bare rundt på starteren uten at du får skikkelig tenning? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Spørs om den ikke går på dynga hvis noe må repareres. Trist, har vært en flott bil, hatt den lenge med lite problemer. Er vel ikke stort poeng å prøve å selge en toyota fra 93 som har gått 250k og som ikke starter. Når du sier durer, hva mener du da? Starter motoren som vanlig og når du slipper nøkkelen så dør den eller går den bare rundt på starteren uten at du får skikkelig tenning? Dør med en gang jeg slipper nøkkelen tilbake så den starter aldri skikkelig. Korrekt uttrykk er vel "kjinner". Endret 21. august 2014 av PgUp Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Det du prøver å si at startmotoren er i orden men bilen starter ikke. Det kan være mange ting så begyn med de enkelste først, som fordeler hvis du har, plugger, luftfilter. Er motorrommet ren?Har du bensin i tanken? Prøv å starte bilen noen ganger, ta ut en plugg og se om den er tørr. Da kan det være et problem med drivstoffet.Siden du sier at du ikke kan noe om bil, prøv å snakke med noen som kan. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hummmm... Nei dette her er ikke hverdagskost. Det er mye jeg ville ha sjekket, gnist, bensintilførsel, tvangskjøring med tenning på osv. Det eneste som slår meg på førsteintrykk er Circuit open relay. Altså en veltebryter som kutter bensintilførsel hvis bilen velter. At denne slår ut kan skje, men det er første gang jeg har hørt om det på Toyota. Dette reelet mener jeg sitter i sparkeplata på førerplass. Når du kjinner på klemme 50 går signalt rundt dette releet og bilen vil starte. Når du slipper nøkkel til vanlig "tenning på" eller klemme 15 så går det via dette reelet igjen og det kutter bensintilførsel. Altså motor vil stoppe. Et skudd i mørket. Dette må nesten feilsøkes på. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Onkelen min kommer og ser på den snart så skal nok få en løsning til. Han kommer nok til å overta den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå