AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Først litt bakgrunnshistorie... Traff ei dame for ca. 7 måneder på en datingside. Vi snakker sammen flere ganger daglig og har truffet hverandre 3 ganger (12 dager totalt). Har også planlagt flere treff. Så vi kommer til å se hverandre mye fremover. Vi har en veldig god tone sammen og selv om ting ikke er offisielt så føler jeg at ting begynner å gå den "riktige" veien. Så til mitt spørsmål... Sønnen hennes skal konfirmere seg snart og jeg har tenkt å gi en pengegave, men hvor mye gir man til sønnen til en potensiell kjæreste? Vil ikke gi for lite eller for mye, sånn at ting blir kleint. Jeg tenkte selv 2000 kroner. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 50248...797 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Det var da veldig mye til en du kanskje så vidt kjenner. Du hadde i alle fall blitt populær. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Med mindre du har en del penger synes jeg 2000,- var mye, jeg fikk vel 2000 av min tante og onkel og de har jo kjent meg 14 år (på det tidspunktet). Er du invitert til konfirmasjonen, eller gir du penger som en fin gest? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Ut i fra denne artikkelen vill jeg si du bør gi 390+, altså definert som en venn av familien. Hva tenker dere? Tenker dette kan gi veldig kleine situasjoner, om du feks gir mer enn barnefaren... Endret 21. august 2014 av Salvesen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Spør mora. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 BananKrem: Jo det er sant at jeg så vidt kjenner sønnen (har truffet han bare én gang). Men slik jeg tolker signalene så vil jeg komme til å treffe han oftere og oftere. Svigermors drøm: Er ikke rik Men har en god økonomisk sans og spart penger fra jeg var ung til en eventuell familie. Så jeg har råd til å gi 2000. Jeg er forøvrig ikke invitert. Det syns jeg selv hadde vært litt for tidlig og kleint. Ville bare gjøre en fin gest for han. Det er jo for å prøve å sikre han en god fremtid også. Salvesen: Takk for linken. Barnefaren er ikke involvert i livet til sønnen. Dama jeg har truffet var sammen med en annen fyr i 10 år, men det ble slutt for ca. 1 år siden. Han er jo stefaren til sønnen, men jeg tror ikke han er invitert eller kommer til å gi noe som helst. Mvh. TS Anonymous poster hash: 50248...797 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Spør mora. Ja har gjort det, men får ingen konkret svar Hun blir fort ganske sjenert når jeg tar det opp. Syns det er helt greit at jeg har tenkt å gi noe, men hun syns det er flaut å si en spesifikk sum. Anonymous poster hash: 50248...797 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Jeg ville gått for 500 kroner. Det er ikke så mye at du stikker deg ut, men heller ikke lite fra en person som foreløpig bare har en perifer kontakt med konfirmanten. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Eg ville gitt maks 1000 kr, og helst ville eg kjøpt ei gave som er verdt litt mindre. (Ved å kjøpe ei gave så kan du ofte sleppe unna med eit lavare beløp enn dersom du gir penger sidan du då ofte føler deg forplikta til å gi runde beløp). Grunnen til at du bør begrense deg er at du ikkje bør gi ei gave som stikker seg nevneverdig ut i mengden. Ved å gi 2000 kr i gave så er sannsynligheita stor for at du utpeiker deg på ein litt negative måte. Om dei øvrige familiemedlemmane ikkje gir minst like mykje så vil det rett og slett sjå ut som at du kjøper deg inn i forholdet med mora til konfirmanten. Eg rekner også med at det ikkje er nokon som forventer at du skal gi gave, så du vil nok også sleppe heilt fint med å ikkje gi konfirmasjonsgave i det heile tatt. På lang sikt så trur eg det er betre å være litt tilbakeholden no, og heller sattse på at forholdet varer lenge nok til å gi han ei skikkelig 16-årsgave. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. august 2014 Rapporter Del Skrevet 22. august 2014 Dersom du føler 2000,- er greit så gir du 2000,- det er ikke stort værre enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå