jegharspørsmåltildeg Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei, jeg har lyst til å lære grep og triks, som kan være nyttig når jeg slåss, men vet ikke hva jeg bør gå på? Noen som kan hjelpe meg her. Jeg er 14 år, snart 15. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Ooh, tøffing. Slåss du så ofte du da? Haha.Men, du får vel melde deg på et kurs i selvforsvar da.Evt. Krav Maga. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Er ingen seriøse klubber som vil ha deg om intensjonen din er å lære å sloss. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg har trent boksing et par år, og sett mange med holdningen til trådstarter. De gidder sjeldent mer enn 3-4 treninger, så ser man de aldri igjen. De som gidder lenger ser ut til å endre holdning og faktisk ønsker å lære seg sporten. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 TS: Så fort du bruker et triks du har lært i en klubb ute på gata, blir du kastet ut av klubben på livstid! Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 TS: Så fort du bruker et triks du har lært i en klubb ute på gata, blir du kastet ut av klubben på livstid! Gjelder det også hvis man bruker det i selvforsvar? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 TS: Så fort du bruker et triks du har lært i en klubb ute på gata, blir du kastet ut av klubben på livstid! Gjelder det også hvis man bruker det i selvforsvar? Nei, det gjør det ikke Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det er jo bare å møte opp på trening et sted i nærheten og se om du liker det. Du bør kanskje være forberedt på at det ikke helt fungerer som "triks" i spill eller filmer - selv om du lærer deg å gjennomføre en teknikk så må du trene på den i ganske mye mer enn halvannen time for å faktisk få den konsekvent til, det er ikke som en tastekombinasjon som resulterer i en perfekt utført teknikk hver gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hei, jeg har lyst til å lære grep og triks, som kan være nyttig når jeg slåss, men vet ikke hva jeg bør gå på? Noen som kan hjelpe meg her. Jeg er 14 år, snart 15. Som flere sier her; meld deg på i en klubb, og se om du liker det. Er dog ingen vits å gå på trening dersom intensjonen er å slåss, da er hele poenget med trening vekke. Det handler om håndtering, ikke om å slå best. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) TS: Så fort du bruker et triks du har lært i en klubb ute på gata, blir du kastet ut av klubben på livstid! Gjelder det også hvis man bruker det i selvforsvar? Nei, det gjør det ikke Selvforsvar handler også om å unngå å havne i farlige situasjoner. "To win without fighting is best." - Sun Tzu Politiet ser også mer alvorlig på saker der trent utøver gjør mer skade enn nødvendig, selv om det var utført i selvforsvar. Trådstarter bør heller finne seg en kampsport og ikke trene selvforsvarsystemer dersom motivasjonen er å lære seg å sloss. Min mening i alle fall. Endret 13. september 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Trådstarter bør heller finne seg en kampsport og ikke trene selvforsvarsystemer dersom motivasjonen er å lære seg å sloss. Min mening i alle fall. Ja. Kickboksing og BJJ er jo en god start. Endret 13. september 2014 av Rafngrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå