AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei, jeg er 16 år og har nemlig hatt sex igår (med kondom). Etter at jeg hadde komme fortsatte vi litt og jeg tror kanskje at litt av sæden rant ut av kondomen! Veldig usikker på om det kom på/i vaginaen. Er det fare for at hun da kan ha blitt befruktet? Er kjempe stresset og lurer på om man bør bruke angrepille eller ikke i dette tilfelle? Anonymous poster hash: d6796...e0f Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Angrepille er smart å ta, men sjansene er ganske små for at dama er gravid. Lenke til kommentar
Ung_usikker Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) takk for svar! tenkte det samme, men er usikker. Endret 21. august 2014 av Ung_usikker Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 ta en angrepille, så er dere sikker og kan slappe av. Gratulerer med vel overstått forresten Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Dere fortsatte litt uten kondom? Eller du fortsatte inni henne etter at du hadde kommet i kondomet? Litt info fra felleskatalogen. Angrepille (Norlevo) er selvfølgelig en mulighet, det får reseptfritt på apotek, skal helst tas innen 12 timer, og senest innen 72 timer. Det er en ganske kraftig hormonbehandling med endel vanlige bivirkninger som svimmelhet, hodepine, kvalme, magesmerter, forsinket menstruasjon og blødninger (gjelder riktngok ikke deg ). Norlevo har vist å forhindre 52 % til 85 % av forventede graviditeter. På damer som veier over 75kg så har den mindre effekt, og over 80 kg har den vist seg å ikke ha effekt i det hele tatt. (Håper altså for din skyld at du ikke har hatt deg med ei dundre ) Lenke til kommentar
Ung_usikker Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Dere fortsatte litt uten kondom? Eller du fortsatte inni henne etter at du hadde kommet i kondomet? Med ? Takk for svar! Endret 21. august 2014 av Ung_usikker Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 De har gått ut og trukket tilbake det om vekt. http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/angrepillen-friskmeldes-for-kvinner-uansett-vekt/a/23260523/ Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Ta angrepillen! Men om du synes den er litt dyr, eller du ikke kan/vil av en eller annen grunn, så er det ganske liten sjangse for at hun blir gravid. Problemet er jo at konsekvensene er like store som sjangsen er liten 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 De har gått ut og trukket tilbake det om vekt. http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/angrepillen-friskmeldes-for-kvinner-uansett-vekt/a/23260523/ Hmm, merkelig at felleskatalogen (og en rekke andre kilder) nevner det som en faktor, når en ikke lenger ser på det som det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Ikke la henne* ta pille du, bivirkningene er ikke verd det Endret 22. august 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Kanskje de ikke har oppdatert enda? Jaja, var en sak nylig i alle fall. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Ta angrepillen! Men om du synes den er litt dyr, eller du ikke kan/vil av en eller annen grunn, så er det ganske liten sjangse for at hun blir gravid. Problemet er jo at konsekvensene er like store som sjangsen er liten Jeg er enig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Ikke la henne* ta pille du, bivirkningene er ikke verd det Birvirkningene er ikke så store at noen dør av det akkurat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Ikke la henne* ta pille du, bivirkningene er ikke verd det Birvirkningene er ikke så store at noen dør av det akkurat. He he he, ingen som dør. Men ja, bedre å ta en og være sikker, enn å få barn i en alder av 16/17. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg har tatt før. Lenge siden. Det er som en kraftg p-pille mener jeg. Reagerte ikke noe på det selv. Vet ikke om jeg trengte å ta, men ville ikke risikere svangerskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg