KinderLinda Returns Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei! Jeg har en Asus, selvbygd PC som for øyeblikket krever en feit kabel gjennom huset mitt for å få nett. Jeg ønsker og skaffe meg trådløst nett, og da vet jeg at jeg har noen alternativer.Jeg prøvde å bruke en Canal Digital "boks" som skulle lede nett gjennom strømledningen (til router i 2. etasje) men jeg fikk en "IP konfigurasjons-feil". Så da er vell det beste å stappe et nerverkskort inn i.Jeg vil ha det absolutt beste nettverkskortet nettmarkedet har å tilby, og siden jeg ikke kan noe som helst om dette emnet, tenkte jeg å stole på dere Tusen takk på forhånd! (Kan og gi meg andre alternativ, eller hjelpe meg med Canal Digital-måten). Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Åssen router har du? altså trådløs router .. du har dette fra før? Endret 21. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hva med å prøve å løse problemet bak feilmeldingen du får? Det må være konfigurert riktig for at det skal fungere. Nevn spesifikt hvilke bokser du har og hvordan du har konfigurert de evt bare hvordan de er konfigurert. Legg gjerne ved screenshots. Skulle du være pingle og gi opp, så kan du se på dette kortet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Skulle du være pingle og gi opp, så kan du se på dette kortet. Kommer ikke det litt ann på åssen router TS har? Det er vel ingen vits å kjøpe det kortet hvis ikke routeren støtter 802.11ac? Det er vel også slik at 802.11ac gir høyere hastighet, men ikke mer range. Så denne teknologien fungerer vel aller best på korte avstander uten motstand. Har man mange meter med vegger, tak og så videre er det slettest ikke sikkert at dette er verd å bruke penger på. Edit: Tar bort det siste da det blir spekulasjoner fra min side. Endret 21. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Men vil TS ha det beste, så vil han det. Vil man ha bedre rekkevidde må man ha større sendestyrke eller retningsbestemte antenner. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Dette er noe jeg må gjøre når jeg kommer hjem fra jobb merker jeg. Stick around! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Jepp ... hvis man må ha pcie kort og router så er det fort 2K invistering. https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-ac66u-166101 Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Så lenge jeg får det jeg betaler for så er ikke penger et problem. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg vil nok uansett anbefale at du ser på løsninger for kablet nettverk til gaming PC'n En elektriker kan nok fint få strukket opp kabler for deg, hvis du ikke vil gjøre dette selv. Det er ingen problem å bore noen vegger/tak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Wifi er nødløsning for portable dingser, bruk kabel til alt stasjonært.(Et par RJ45 uttak i hvert rom burde vært påbudt i byggforskriftene.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå