Dapper Chap Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 - Özil passer ikke på kant. Det har man visst lenge og det ble bevist enda bedre under VM. Allikevel velger han å sette tyskeren der. Özil kan spille kant. Hvorfor skal han da ikke bruke han der? Han kan gjøre en god jobb der også. Hvem ville du hatt der istedet for? Wilshere? Han er verre på kant. Campbell? Han hadde ikke noe særlig imponerende innhopp. Du må huske at vi bare ser spillerne når de spiller kamper. Wenger ser de også når de trener og kan snakke med de. Du må ikke tro at han bare velger spillere og hvor de skal spille helt tilfeldig. Özil trenger også matchfitness. Fort. Spille på kanten er mer utslitene ettersom han da må også ha en mer defensiv rolle. Kanskje var det av taktiske årsaker Wenger spilte han der også. Men som sagt. Özil kan spille kant, så hvorfor ikke bruke han der? Det er ikke slik at han brukte han i en posisjon hvor han aldri spiller. Alle kalte det en genistrek når Martinez brukte Lukaku på kanten i forrige oppgjør. Du hadde ikke klaget på det om Özil hadde gjort en veldig god kamp. Jeg synes han var helt grei, tydelig ikke helt matchfit og burde gjort en bedre jobb på det første baklengsmålet. - Å eksperimentere med et helt nytt stopperpar i en så vanskelig og viktig kamp er for risikabelt. Mertesacker burde ha blitt byttet ut. Mertesacker trenger matchfitness og Koscielny bærer visstnok en småskade. Riktig valg. - Wilshere spilte i feil posisjon, han fungerer ikke der han spilte i dag. Wilshere var en av våres beste og spilte i en posisjon han kan håndtere. Folk klager over at Wenger er bastant på de samme taktikkene, men klager også når han prøver seg med noe nytt. Bestem dere. - Ingen klar plan for å stoppe Evertons angrep, og også dårlig organisert bakover. Det ga et inntrykk av at de tok kampen "på sparket" og ikke hadde forberedt seg. Ingen plan? Ser du at det ble uavgjort? 2 baklengsmål, hvor det ene skulle vært annulert. Jeg synes Mertesacker og Chambers gjorde en god jobb, og vi klarte å forsvare oss bra selv når vi risikerte mange spillere fremover. Vi ble sårbare for kontringer, men det er til å forvente når man ligger 2-0 under. Ville du at vi skulle bare ligge igjen med mange menn og ikke ta noen sjanser? - Et spisskjøp er nødvendig, men Wenger mener åpenbart at Giroud er verdensklasse. (Én god kamp endrer ikke dette) Alexis kommer til å spille spiss. Jeg er enig i at vi helst burde kjøpe en spiss, men vi klarer oss også med det vi har. Når Alexis vender seg til laget kommer han til å bli en meget giftig spiss, og vi har en bra innbytter i Giroud. Wenger ser overhodet ikke på Giroud som verdensklasse. Man kan ofte se hvor frustrert han er over han, og til tider starter han selveste Sanogo forran han. - DM er også absolutt nødvendig. Ellers vil man slite mot storlag. Det er jeg også enig i. Men vinduet er fremdeles åpent og Wenger har sagt at han er åpen for å kjøpe en DM. Men han har også sagt at han ser framtiden til Chambers som en DM, og jeg tror han kunne gjort en god jobb der. - Mens SAF gjorde gråstein til gull i United, gjør Wenger gull til gråstein her. Dette er det dummeste jeg har hørt. Hvilke "gull" har Wenger gjort til gråstein? Wenger har et av de beste résumé i verden når det gjelder talentutvikling. Det er ikke mange managere som klarer å gjøre såpass mange gråstein til gull som han har gjort. En manager med en ny filosofi og nye ideer for laget hadde bare vært sunt. Overhodet ikke. Du vet ikke hva du har før du mister det. Sesongen etter Wenger drar tenker jeg at alle som er imot han kommer til å angre på at de ønsket han bort. Han er en av verdens beste managere, og vi er veldig heldige som fortsatt har han etter alt drittet han har vært igjenom. Det kommer til å bli en veldig, veldig vanskelig jobb å erstatte han. Alt i alt. Wenger gjorde ingenting feil i denne kampen, og ingen av dere ville sagt noe om det hvis kampen hadde endt 1-2, som var det egentlige resultatet. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Mertesacker trenger matchfitness og Koscielny bærer visstnok en småskade. Riktig valg. Jævla lei av hykleriet ditt nå. Jeg og andre var negative til at Kos var ute med skade og han misset kampen idag, og hvis han hadde spilt ville nok vi vært bedre defansivt rustet. Men, det er ikke poenget. Poenget er at du var så skråsikker på at han ville være ok og klar til kampen, og klagde over at vi lagde en stor deal utover skaden hans, men nå skylder du på hans fravær. /leiavsånnesomdeg. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du er litt forvirret ser jeg. Det var til Crystal Palace kampen jeg sa det. Jeg var heller ikke skråsikker på at han ikke var skadet; jeg sa dere skulle vente med pessimismen til det var sagt noe offisielt. /GetYourFactsStraight Det er uansett irrelevant fordi han bar på en småskade idag og da var det riktig å starte Mertesacker og Chambers, som var det vi snakket om før du så frekt avbrøt. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 har vel forsåvidt skjedd før at Wenger har en plan A . Å, så det at vi ikke skapte noe som helst før Wenger byttet innpå Giroud i pausen var bare helt tilfeldig? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Ingen plan what so ever i går... Mer av det samme i år altså. Merkelige greier egentlig, for i CL så har vi da hatt ganske så mange gode bortekamper de siste to åra, mot gode lag. Slo Dortmund og Bayern ganske overbevisende. Og da hadde vi en plan, hvorfor ikke nå? Det er samme lag, samme trener og hovedsaklig samme staff. Forstår det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå