Gå til innhold

Hvordan skalere eksisterende Visio-dokument

Baru

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen som kan hjelpe meg med å tilpasse dokument til A4 ?

Jeg har et(flere) Visio-dokument som jeg trenger å konvertere til PDF.

Etter konverteringen blir selve tegningen veldig liten, på det store "PDF-arket"

Jeg har prøvd (først) å endre i utskriftsformat og størrelse på Visio-dokumentet, men det hele er (for meg) forvirrende og jeg skjønner ikke helt "prinsippet" her.

Er det noen som kan komme med en "enkel kake-oppskrift" her, til en "Visio-novise".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Etter konverteringen blir selve tegningen veldig liten, på det store "PDF-arket"

Jeg har prøvd (først) å endre i utskriftsformat og størrelse på Visio-dokumentet, men det hele er (for meg) forvirrende og jeg skjønner ikke helt "prinsippet" her.

Er det noen som kan komme med en "enkel kake-oppskrift" her, til en "Visio-novise".

Hvis tegningen din går over fler tegneark (ikke arkfaner, men tegneark i en fane) så blir den veldig liten, da den "skriver" ut alle arkene. hvis du klarer å tilpasse tegningen din til et tegneark vil du få riktig størrelse.

(se på forhåndsvisning, da ser du hvor mange tegneark tegningen din bruker)

Hvis det ikke er mulig så vet jeg ikke helt hvordan du kan løse det :)

Lenke til kommentar

Hei !

Hvis tegningen din går over fler tegneark (ikke arkfaner, men tegneark i en fane) så blir den veldig liten, da den "skriver" ut alle arkene. hvis du klarer å tilpasse tegningen din til et tegneark vil du få riktig størrelse.

(se på forhåndsvisning, da ser du hvor mange tegneark tegningen din bruker)

Hvis det ikke er mulig så vet jeg ikke helt hvordan du kan løse det :)

Flere "tegneark" og utskrift/"forhåndsvisning", OK.

Etter litt plundring endret jeg i side-størrelse og tegnings-skala. Tilpasset tegnings-størrelse til A4, via forhåndsvisningen. Og: PDF-utskriften ble nå bra !!!

Takker og bukker for svaret ! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...