-=Petter=- Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei Prøver å lage et simpelt skript for dette. @ECHO OFF ECHO ***************************************************** ECHO * * ECHO * System AV/PÅ/HVILE Timeout * ECHO * * ECHO * Restart-R, Skru av-S, Hivlemodus-H * ECHO * * ECHO ***************************************************** SET /P Gjor= ? SET /P TIMEOUT= Enter a timeout in minutes: SET /a TIMEOUT=TIMEOUT*60 SHUTDOWN.EXE -%Gjor% -t %TIMEOUT% ECHO Systemet vil gjøre valgte handling om %TIMEOUT% minutter. Dette fungerer hvis jeg fjerner: SET /P Gjor= ? og setter -%Gjor% til kun -s Er det jeg prøver på rett og slett umulig? Den spør og går videre, men klarer ikke kjøre/få det til å fungere. Mvh Petter Lenke til kommentar
chr1573r Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Du var ikke så langt unna Har gjort noen endringer, ser ut til å virke nå @ECHO OFF ECHO ***************************************************** ECHO * * ECHO * System AV/PÅ/HVILE Timeout * ECHO * * ECHO * Restart-R, Skru av-S, Hvilemodus-H * ECHO * * ECHO ***************************************************** SET /P Gjor="Velg handling: " SET /P TIMEOUT="Enter a timeout in minutes: " SET /a TIMEOUT=%TIMEOUT%*60 shutdown -%Gjor% -t: %TIMEOUT% ECHO Systemet vil gjøre valgte handling om %TIMEOUT% minutter. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Ser nå at det er hibernate/hvilemodus som ikke fungerer. Det fungerer kanskje ikke via slikt skript? Eller fungerer det utmerket, takker. :-) Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Da har jeg laget denne, etter en eller annen side jeg fant. Fungerer i hvertfall, dog ikke helt på samme måte. Her blir cmd vinduet stående til handlingen blir utført om ikke noe annet. @ECHO OFF ECHO ***************************************************** ECHO * * ECHO * System AV/PA/HVILE på tid * ECHO * * ECHO * Restart-R, Skru av-S, Hivlemodus-H * ECHO * * ECHO ***************************************************** SET /P Gjor="Velg handling: " SET /P TIMEOUT= "Enter a timeout in minutes: " SET /a TIMEOUT=TIMEOUT*60 timeout /t %TIMEOUT% /nobreak & shutdown /%Gjor% ECHO Systemet vil gjøre valgte handling om %TIMEOUT% minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå