-Léon- Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) http://yourlisten.com/Leoon5k/hva-er-dette-for-en-lyd Noen som har et skarpt øre som klarer å fortelle meg hva som lager denne lyden her? Lyden kommer og går, det går ofte timer/dager/mnd mellom hver gang. Men når det skjer så klikker det nesten for meg, liker en stille pc og det var derfor jeg kjøpte dette kabinettet Litt info om det er til nytte: ASUS Z87-PROIntel Core i7-4770kASUS GeForce GTX 780Fractal Design Define R4 Noctua NH-D14 CPU Cooler Cooler Master V850, 850W PSU Endret 20. august 2014 av -Léon- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Søk på "coil whine", så finner du at slikt er ikke så uvanlig. Mulig det kommer fra PSU. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Ja. jeg lurte veldig på om det er psu for jeg tror ikke det er noen av viftene. Forresten tusen takk for å gi meg et ord å søke etter. Fant denne videoen. Det er ikke helt lik lyd da og forstod at i det tilfellet så kom det ifra GPU, kanskje det vil hjelpe å bytte PSU? Men om det er GPU så vegrer jeg meg litt for å kjøpe enda et nytt GTX 780. Endret 20. august 2014 av -Léon- Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Jeg hørte ikke noe coil whine på den lydfila. Jeg hører en suselyd og en slags skrapelyd, som enten må være en vifte eller harddisken. Btw, et tips for å finne ut hvor lyder kommer fra er å holde en finger borti noe og kjenne vibrasjonene. Endret 21. august 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Jeg skal prøve å koble fra noen av HDD, se om det vil hjelpe. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Hvis det er harddisken kan det hjelpe å ikke skru den så godt fast. Hvis alt står litt i spenn så forplanter vibrasjonene seg. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Hvis det er harddisken kan det hjelpe å ikke skru den så godt fast. Hvis alt står litt i spenn så forplanter vibrasjonene seg. Takk, skal se på det når jeg åpner pcen. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Det var PSU som var gåen eller noe slikt. Har byttet over til en Corsair AX 860i og den har ikke laget noe av lydene den forrige PSU lagde. Takk og pris!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå