Gå til innhold

Har tenkt å overklokke min 2800GHz prosessor

above

Anbefalte innlegg

Halloen..

Jeg er altså tenkt til å overklokke min prosessor på 2.8 GHz til noe med 3.0 Ghz, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det så derfor tenkte jeg å spørre dere der ute om hvordan jeg gjør det ;)

Må jeg inn i Bios?? I så fall hvordan gjør jeg det eller hva må jeg gjør i Bios, hva må jeg passe på, hva må jeg stille på og allt det som er nødvendig får å overklokke prosessoren min??????????

Jeg håper på gode og nyttige svar og sier selfølgelig tusen takk for all hjelp på forhånd :!: :p:

Hilsen OSTEBU

Ps: Jeg byttet bruker navn fra dharma_boy til OSTEBU :yes: så vet dere det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nå har jeg overklokket min prosessor... :nice: Lurte på om dere kunne se over dette som jeg skrev av fra Bios, er dette evntuelt greit eller sånn det skal gjøres??? Her kommer det i hvert fall:

- Clock Cpu/AGP/PcI:250/70/35MHz

- N/B Strap Cpu As:PSB800

- Fixed AGP/PCI Frequency:66/33MHz

- Cpu Core voltage 1.5250 V.

- DDR SDRAM Voltage 2.55 V.

- AGP Voltage 1.5 V.

Er dette riktig??? Er det sånn det skal gjøres???

Da jeg startet opp pc-en så var allt helt topp ;)

Takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar

Ser greit ut... nå har jeg AMD system, men tror det er greit... AGP bør være låst på 66mhz og PCI på 33mhz.

Et lite tips: Still bare opp volt hvis du er nødt, ellers øker temp betraktelig. men 1,525 er slettes ikke mye, så det ser greit ut.

Et lite tips: Last ned og kjør Prime95 et par timer for å sjekke om cpuen er stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...