LMH1 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Hei, med epost logging i windows 8.1 finnes det måter man kan svarteliste eller fjerne kontoen fra nettverket eller gjøre kontoen utilgjengelig. Hvis man ikke har pcen som vil fungere? Siden man har jo sikkerhetsproblem, hvis man skal sende pcen på verksted eller bruke 14 dagers åpen kjøp og har logget inn med epost/passord på hotmail eller MSN. Siden om noen skulle brukt en form for hakking for å få tak i passordet til lokale kontoen hos hotmail, kan man både få tilgang til epost og mye annet tilknyttet den kontoen også onedrive. Har noen tips her? Bruker Two-step verification men spørs om det hjelper noe særlig om man først har logget på. Så finnes det en side der jeg kan melde datamaskinen ut av domenet eller ut av maskinen? Slik at jeg slipper problemet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Fungerer totrinns verifiseringen på samme måte som på mange andre tjenester så blir du bedt om å logge inn når du benytter deg av et nytt nettverk. Har du anledning til å teste det? Logge på maskinen på et nytt, urørt nettverk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Nope, slik jeg testet det slik sist gang tar det veldig lang stund før det blir problemer med det, gjelder særlig de programmene man finner av apper i windows 8.1 vet ikke om det er sikkerhetbug eller tregheter hos microsoft. Prøvde å endre passordet til hotmail, selv etter 10 minutter fikk jeg ikke informasjon at jeg må logge inn og ut. Men gjorde det selv. Så vil si windows 8.1 her er veldig usikkert siden jeg vet ikke hvordan man gjør dette. Prøvd å fjerne alle autoriseringer til datamaskinene, så kan jo håpe det hjelper litt, men fremdeles får jeg brukt andre datamaskiner med windows 8.1 med forrige passord uten problemer. Ser etter ca 30 minutter sluttet windows live mail å laste ned nye eposter, så det betyr vertfall at onedrive og hotmail (Windows live mail) er vertfal sikret. Men det er veldig tungving måte å gjøre det på hvis man kun vil fjerne 1 maskin fra kontoen. Er det noen som vet en lettere måte å fjerne tilgangen til en pc på uten å endre passord og fjerne autoriseringer til alle maskinene man har koblet til hotmail? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Er litt usikker på hva du vil. Vil du fjernavlogge kontoen din på en PC eller vil du på PC-en forby spesifikke brukerkontoer å logge inn? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Vil gjøre brukerkontoen nærmest ubrukelig på den ene maskinen: Det er den normale måten å gjøre det på, men da må jo windows 8.1 kunne startes i utgangspunktet. Men det må vel være et sted i hotmail eller msn der informasjonen tilknyttet den maskinen blir lagret eller i onedrive? Slik man kan fjerne sammenknyttningen til laptopens tjenester alt fra apps store til onedrive og hotmail. Beste ville være å fjerne hele kontoen helt, men det tror jeg ikke er mulig før windows 9. Siden det finnes en del programmer som kan fjerne eller vise passordet om noen skulle være interisert i det. Endret 21. august 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå