KinderLinda Returns Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Hei! Jeg jobber for Stamina som personlig trener, og lager treningsplaner og oversikter de som vil.Jeg har en kunde som nylig punkterte lungen, og lurer på hvordan dette påvirker styrketrening for han. Han sier han opplever litt smerte når han trener bryst.Jeg hadde ikke noe godt svar å gi han, som var litt flaut. Sa jeg skulle finne det ut. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Det er ikke ditt ansvar å finne ut. Da må han snakke med legen sin. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Sant nok, men jeg vil jo være så støttende og profesjonell som mulig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg vil si at det er den profesjonelle veien å gå. Jeg vet ikke hvilken kompetanse du har innenfor feltet, men det er bedre å avvise, og understreke at du ikke kan stå til ansvar for rådene du gir. Jeg tror ikke du vil oppfattes som uerfaren/uprofesjonell om du forklarer at du ikke kan hjelpe personen. Om det derimot skjer noe, og han anklager deg for å si at det var greit. Så kan du i verste fall ende opp midt i kaoset. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Ja, det er sant. Ville bare ha litt info å slenge med når jeg fortalte det, hehe."Jeg vil anbefale å oppsøke en lege, å trene bryst med sår phenamouthrax kan påføre store skader på lungenes nedre blabla". Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Du må bare krydre det så mye du kan. Jeg har selv jobbet i service og vet hvor viktig det er å fremstå som om du har peiling, enten du har det eller ikke. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Må innrømme at jeg ikke kan så mye om lunger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ikke jeg heller... Tror de færreste har det. Det er derfor jeg tenker det er best å la legen hans finne ut av det. Ikke bare fordi legen har peiling, men fordi det sparer deg for ansvarsbyrde og kunden din for problemer med lungene. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Okei. Googlet det, og fant noen ord jeg kan bruke. Skriver jukselapp as we speak, hehe. Takk for hjelpen "Gavekort" Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Pass på at han ikke punkterer den andre lungen Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Pass på at han ikke punkterer den andre lungen Pfft, man må jo ha symmetri! 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Som profesjonell er noe av det viktigeste som finnes det å kjenne sine egne begresninger. Jeg ville nok ha bedt pasienten samråde seg med sin lege som har full oversikt over situasjonen og faktisk sørget for at vedkommende ilag med dere alle i ett fellesskap får ett så tilpasset program som mulig. Det er ikke mye proft å drite seg ut fordi man føler man burde kunne noe man ikke kan. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Som profesjonell er noe av det viktigeste som finnes det å kjenne sine egne begresninger. Jeg ville nok ha bedt pasienten samråde seg med sin lege som har full oversikt over situasjonen og faktisk sørget for at vedkommende ilag med dere alle i ett fellesskap får ett så tilpasset program som mulig. Det er ikke mye proft å drite seg ut fordi man føler man burde kunne noe man ikke kan. Jeg ba han forsikre seg hos legen, og sa at jeg ikke kunne garantere noe, men jeg trodde det ville gå fint. Jeg snakka med legen på telefonen noen dager senere, og fikk vite litt om hva som er greit og ikke. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Synsing utenfor eget fagfelt eller kunnskapsområde er ikke bare skummelt for kunden din, men også for deg. Om pasienten tar deg på ordet og skader seg er det du som står ansvarlig. Derfor er det viktig at du passer på å ikke sette deg i en sånn situasjon in the first place, og du kan like gjerne fortelle nettopp dette til kundene dine om de stiller deg denne typen spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå