Gå til innhold

Utvide nettverkssignalet

Cuper

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er helt håpløs på data, internett og slikt.

Det jeg lurer på er om jeg går til innkjøp av en slik, en repeater etter hva jeg har skjønt, vil da signalet bli sterkere til tross for at routeren jeg kobler den opp mot er på stua mens reapeteren er koblet til på et soverom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvor godt signal repeateren får fra routeren.. Så å sette den innpå samme rom som utstyret (PC, mobil etc) står, gir liten gevinst.. Den må plasseres mer eller mindre midt i mellom deg og router...

Men når det er sagt, så er repeater den verste og dummeste måten å utvide nettverket på.. Du vil halvere båndbredden din, og mer eller mindre doble pingen...

Det du bør gjøre, er å skaffe den en router og sette den opp som aksesspunkt (søk, det er maaaange tråder om akkurat dette emne), eller skaffe deg et rent AP, men er nok lettere å finne en router, kontra et AP...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Den der har ikke stor rekke vidde i seg selv og internett over strømnettet er ikke beste. Du kan se på ASUS sin EA-N66 f.eks. den kan settes til å forsterke eller bare bruks som en antenne for hva som helst via en ethernet kab

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt vil ha en repeater er det lurt å tenke på hvor den plasseres. Har du murvegger må dette ta hensyn til. Om du setter repeateren midt i mellom routeren og utstyret ditt vil fungere bra så lenge det ikke er noe spesifikt som blokkerer for signalet. Hvis det er noe spesifikkt, som en bærevegg av mur, så må du sitte reapteren slik at den ikke har noe som blokkerer mellom den og routeren og den og utsytret ditt.

Som poengtert er det beste alternativet å ikke bruke en repeater, men et aksesspunkt(AP). Det er bare ne forskjellig innstilling på de samme boksene. Men for at det skal virker med det kobles med kabel, og plassers slik at den når utstyret ditt. Powerline istedenfor kabel kan sikkert fungere det også.

Skal du kunne få best mulig råd anbefaler jeg deg å tegne opp enkelt en skiksse av plassering av utysr i boenheten din og hvor mye penger du kan tenke deg i å legge i dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...