RMBB Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Har Office 2013. Når jeg legger inn formel så får jeg bare #navn? feilmelding. Noen som har noen tips? Formel: =DATO(dag;måned;år) Virker ikke som om noen av formlene hvor man bruker "dato", "dag", "nå" osv. virker. Endret 20. august 2014 av RMBB Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 dag;måned;år har ingenting der å gjøre. Rekkefølgen er dessuten motsett. Du må sette inn tallverdier. Dette blir dagen i dag: =DATO(2014;8;20) Beste hilsen Harald PS. For å alltid få dagen i dag skriver du =IDAG() Harald Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Okay, da skjønner jeg. Ville helst ha datoen i motsatt rekkefølge. Takk for svar. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Okay, da skjønner jeg. Ville helst ha datoen i motsatt rekkefølge. Takk for svar. Hvorfor nå det? Formelen ser du jo ikke, og resultatet i cella kan du formatere i allverdens datoformater. Funksjonen DATO er til for å lage datoer ut av variabler. For eksempel, om du skriver et årstall i A1 så vil denne vise deg det årets grunnlovsdag, med ukedag: =TEKST(DATO(A1;5;17);"dddd dd.mm.åååå") Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Det kommer nok av at jeg ikke kan/forstår excel godt nok. Takk for utdypende svar:) Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Dersom du vil endre rekkefølgen, eller hvordan datoen vises, så høyreklikker du bare på cellen og velger formatercelle, velger "dato" i "tall-kolonnen", og velger ønsket format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå