Reggy Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ser at det finnes noen få pulsklokker som måler puls på armleddet - man trenger ikke pulsbeltet. Synes det virker interessant. Ser at TomTom og Adidas har slike utgaver. Spent på om noen har prøvd slik klokke. Om det virker bra? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ikke prøvd, men tror ikke du vil oppnå en like nøyaktig måling som du vil få med pulsbelte. Kommer helt an på hva du skal bruke den til. Om du skal bruke den til trening vil jeg anbefale pulsbelte. Om bruken bare er "for morro skyld" kan det nok tenkes at en klokke som måler puls i armleddet er ok. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Takk for svaar. Tester viser jo lik måling som med belte. Men frenstaar noe om at ved svette / vaat arm kan det forringe signaler. Synes selv det hadde vært bedre belte. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg har heller ingen erfaring med slike klokker, men jeg liker ideen. Jeg kan heller ikke forstå at nøyaktigheten skal bli dårligere fordi man måler på håndleddet enn med et belte rundt brystet. Jeg ser imidlertid et lite minus med en slik klokke: om vinteren kan det ofte være praktisk å ha klokken utenpå jakken/trøyen og da får man ikke pulsmåling lenger. 1 Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Helt enig i det vedr vinter og klokka. Det som og vil være litt artig m slik klokke er jo muligheten for alltid pulstilgang. Men det blir kanskje mer for gøy, enn trening. Dog er hvilepuls ok å vite. Adidas har en som heter Smart run. Tomtom har en som heter cardio runner, e.l. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har heller ingen erfaring med slike klokker, men jeg liker ideen. Jeg kan heller ikke forstå at nøyaktigheten skal bli dårligere fordi man måler på håndleddet enn med et belte rundt brystet. Jeg ser imidlertid et lite minus med en slik klokke: om vinteren kan det ofte være praktisk å ha klokken utenpå jakken/trøyen og da får man ikke pulsmåling lenger. Det er lettere å måle pulsen nøyaktig der hvor man kjenner pulsen best. Selfølgelig, om instrumentet for måling i klokken er nøyaktig nok klarer det nok fint å plukke opp pulsen i håndleddet også. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Har du lest denne testen? Her sammenligner de to klokker, en med belte og en uten. http://www.amobil.no/artikler/test-tomtom-runner-cardio/160962 Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det er gått nesten 1 år siden tråden ble opprettet, er det kommet noe bedre klokker som måler puls i håndledd? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg har TomTom Multisport Cardo, og er fornøyd med den. http://www.dcrainmaker.com/2014/04/tomtom-cardio.htmlOm det finnes noen bedre vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå