Gå til innhold

2 spm. om kabinettvifter

Anbefalte innlegg

Fikk meg et par ekstra enermax silent fan kabinettvifter i dag, så nå har jeg tre.

Satt to til å suge inn foran og en til å suge ut bak.

To spørsmål:

1. Er det mer eller mindre det samme hvordan jeg kobler dem til? Har Antec 430W strømtilførsel, og en rekke ledninger å velge mellom. Viftene har medfølgende overganger, slik at det ikk er noe problem å finne strøm. Er det noe man ikke bør gjøre her...?

2. Disse viftene har alle egne manuelle hastighetsregulatorer. Skal disse fortsatt fungere uavhengig av hverandre? I PC Alert er det fortsatt bare én kabinettvifte-representasjon, og jeg vet ikke hva som er forholdet mellom å still den ene viften og hva som står oppført der. trenger man en uavhengig viftestyring for at disse viftene skal fungere optimalt?

Jeg forsøkte for moro skyld å sette alle viftene på fullt, mens maskinen stod på, og bildet på skjermen frøs. Betyr dette noe?

- litt mange spørsmål, men jeg mangler overblikk her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har ikke så mye og si hvordan du kobler dem til så lenge du setter dem riktig og kobler dem til powersupplien, det med at den bare blir representert av 1 cabinet fan i pc alert eller hva det nå enn var for noe vet jeg ikke, det skal ikke ha så mye og si.

Det at pcen din frøs var et mysterium, Kanskje du overbelaster PSU`en? selv om dette er høyst usansynelig!!

Lenke til kommentar

hvis man skal gjøre det SKIKKELIG bra, kobler du alle viftene til Denne og lar den styre alt automatisk. Eller du kan stille inn viftene slik at de kjøler akkurat passe manuellt... Rart hvis viftene fryser maskinen. Selv har jeg mye tøffere specs og har 10 vifter med stort og smått, og jeg har bare 300W PSU

...

Endret av Aceman2
Lenke til kommentar

Grunnen til at PCen frøs er at du koplet viftene til hovedkortet, det skjedde med meg. Bruke den store kontakten og kople dem til PSU.

Alle vifte styringer funker uavhengig av hverandre, og det gjør ingen ting om du skrur på dem mens maskinen går.

Gjør som han ene over sa, kjøp en vifte styrer, da kan du få vekk vifte støyen på en enkel måte, og kan sette opp vifte hastigheten når du trenger det, i spill, ikke ved internett bruk osv.

Det har gjort livet utrolig enklere for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...