Gå til innhold

Alt med tastatur henger seg opp (iPhone 5C)

Anbefalte innlegg

Hei,

har nå i det siste plaget meg grønn over en merkelig ting som har starta å skje med iPhonen min. Hver gang jeg går inn på en app eller til og med de forhåndsinstallerte ikonene (meldinger notater osv.) så henger alt seg opp. Tastaturet kommer ikke opp før etter rundt 1 minutt, og når det endelig er oppe så får jeg ikke skrevet noe fordi den bare klistrer seg fast på 1 bokstav.

Dette har starta å bli veldig irriterende, da jeg gjerne skal få skrivet en melding eller annet hvis jeg har dårlig tid, men ender opp med å sitte i 5 minutter for å få skrevet en kort setning, eller bare et ord.

Den henger seg opp når jeg skal skrive noe, ta bilde, bytte tastaturer (norsk, engelsk og emoji) og den henger seg også opp når jeg skal bytte mellom sidene.

Det er en iPhone 5c kjøpt fra apple i år i januar, så den er temmelig ny. Det har også aldri vært noen slike problemer før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å factory resette, men har endel ting på mobilen jeg gjerne vil beholde.

Problemet dukker også som oftest opp hvis jeg bytter mellom snapchat, kik og meldinger men ikke så mye på de andre, kan de programmene ha noe med problemet og gjøre?

Lenke til kommentar

Vurderer å factory resette, men har endel ting på mobilen jeg gjerne vil beholde.

Du kan resette telefonen men legge inn backup, og se om det løser problemet. Da beholder du alt som er på telefonen nå, og problemet kan muligens bli løst.

Lenke til kommentar

Du kan resette telefonen men legge inn backup, og se om det løser problemet. Da beholder du alt som er på telefonen nå, og problemet kan muligens bli løst.

Skal få prøvd iløpet av uka, må bare passe på og sikkerhetskopiere alt. Når jeg factory resetter og konfigurerer mobilen med en sikkerhetskopi vil jeg vel bli logget ut av alle apper regner jeg med? Har noen meldinger i apper jeg gjerne skulle beholdt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv å ta en hard reset ved å holde inne hjemknappen og av/på knappen til eplelogoen dukker opp.

Da bruker den litt lengre tid på å starte opp siden den tar en skikkelig restart.

Funket ikke dessverre.

Det har gått litt tid nå og blitt bedre med tiden. Henger seg fortsatt litt opp men ikke like ille som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...