pierce007 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Vi har i dag en server som kjører Win 7 (inneholder bla SQL database for klientmaskiner) og 3 bærbare til ansatte. Ønsker litt hjelp til hvordan jeg bør sette opp backup for klientmaskiner og server. Tenker da på email (ikke exchange), sql databaser, mine dokumenter osv. Ser for meg at backup programmet ligger på server og tar backup av de 3 andre automatisk. Hjelp/tips/forslag tas imot med stor takk. Kan og nevnes at vi har en NAS maskin stående. Lenke til kommentar
power Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Det kunne kanskje vært noe å sjekke ut crashplan. Hvis du bare skal ta backup mellom maskiner, så er det gratis (altså, så lenge du ikke vil ha backupen ut av huset). For en enkel SQL-backup så er det nok sikkert lurt å kjøre et script som dumper ut databasen til en fil og så ta backup av denne (jeg er litt på tynn is her, så gjerne korriger meg om jeg tar feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå