enmannen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Slik blir det når jeg åpner en .java fil i emacs hjemme: (bruker emacs på skolen også, men der går det greit) Noen som har en fornuftig forklaring på hvorfor dette skjer? Det virker som om emacs tror linjeskift skal uttrykkes som ^M^M...smart. Hvis jeg åpner filen i word så går det greit. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du har vel tilfeldigvis ikke vert innom å lagret filen i en editor som ikke håndterer UTF-16 (notepad f.eks)? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Nei har ikke det. Åpner det rett i emacs etter å ha mailet det hjem. Da blir det sånn. Det jeg må gjøre for å fikse det er å åpne java fila i word, og deretter klippe ut derfra og inn i emacs igjen. Da blir ^M^M borte. Endret 26. oktober 2003 av enmannen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 dette er en windows ting, hvis fila er innom et linux system før den havner hjemme, kan du se om du har kommandoen dos2unix der, isåfall kan du kjøre den på fila. dos2unix filnavn.java en one-liner perl alternativ er perl -pi -e 's/\r\n/\n/' filnavn.java kjører du emacs for windows eller for linux? I emacs kan du sikkert også erstatte alle \r med ingenting.. husker ikke helt hvordan man får gjort det... skal sjekke.. M-% også \r Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja, det er sikkert en windows ting.. Bruker XP. Den perl kommandoen gav en feilmld: Can't do inplace edit on KompTekst.java: Permission denied. Men dos2unix gjorde jobben! takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå