Smygel Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Her en dagen oppdaterte jeg softwaren til ruteren min med ny programvare fra asus jeg har en asus rt-ac66u. Etter oppdateringen føler jeg at ruteren sender dårligere en før signalene har blitt mer ustabile? Har flere merket noe til det? Hva kan jeg gjøre? Noen så vet om noen gode antenner jeg kan bytte til? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Oppdaterte du med funksjonen i ruteren eller lastet du ned fra Asus sin side? Ikke altid automatikken gir nyeste. Sjekk om det finnes nyere eller kanskje bruk Merlin sin firmware som er bedre. Og hvis du oppdaterer på nytt, ta først en reset av ruteren for å unngå å få med "gammelt grums". Eller så er det et par andre mulige problemer: Sjekk at sendereffekten er stilt opp på max (nederst på siden profesjonelt under trådløs). Prøv å endre kanal hvis det er nabonettverk som forstyrrer. Dette kan sjekkes med f.eks. WiFi Analyzer (Android) eller inSSIDer (tips: ver. 3.x er gratis). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=12453 Eventuelt prøv å ta ut strømpluggen eller resett ruteren til fabrikkinstillinger, kan være firmware som henger opp ruteren, det har skjedd 1 gang. Normalsett pleier det å hjelpe å ta strømpluggen ut i noen sekunder. Lenke til kommentar
Smygel Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Takk for hjelpen. Har oppdatert til Merlin nå. Det hjalp litt, kunne gå helt ned til busstoppe igjen uten å miste nettverket:) Men vet dere om noen gode antenner jeg kan bytte til får å kunne øke hastigheten og få litt bedre dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå