Gå til innhold

Celine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Portretter kan være så mangt - f.eks. glatt med mye koklomonke (les sminke) som her.

Beskjæringen kan ofte gi portrettet mer enn bare et straight foto.

Da jeg så thumben med kutt over panna så var det noe jeg ofte har benyttet meg av.

Scroll opp og la bildekant gå midt over panna her og se hva du da synes.

Hvis du i tillegg kutter midt på halsen nede også så har du en tredje versjon også. Dessverre må nok litt av den sorte toppen - en trekant på hver side bli stående uten at jeg synes det trekker ned noe.

Å kutte så den sorte toppen skjæres av bildekant og de bare skuldrene forsvinner er også en versjon.

Bare noen forslag dette - take it or leave it.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Portretter kan være så mangt - f.eks. glatt med mye koklomonke (les sminke) som her.

Beskjæringen kan ofte gi portrettet mer enn bare et straight foto.

Da jeg så thumben med kutt over panna så var det noe jeg ofte har benyttet meg av.

Scroll opp og la bildekant gå midt over panna her og se hva du da synes.

Hvis du i tillegg kutter midt på halsen nede også så har du en tredje versjon også. Dessverre må nok litt av den sorte toppen - en trekant på hver side bli stående uten at jeg synes det trekker ned noe.

Å kutte så den sorte toppen skjæres av bildekant og de bare skuldrene forsvinner er også en versjon.

Bare noen forslag dette - take it or leave it.

Roar

Hei og takk Roar !

Har laget ett par andre crop ut fra dine tips da denne type nærbilder er noe jeg faktisk har tatt svært lite av selv da de fleste bildene er enten helfigur/halvfigur.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...