WasaDu Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei! Har de siste dagene fått litt problemer med safari. Disse merkelige reklamene popper opp hele tiden. Har prøvd alt. Blokkere tillegg, blokkere pop-ups, blokkere for tredjepartsutviklere etc. Alt uten hell. Slik ser det ut: Her ser dere at bildene på ikeasiden er byttet ut med virus/reklame. Slike sider popper opp i bakgrunnen hver gang jeg trykker. Enten det er facebook jeg er innpå, twitter, mail eller her inne på diskusjon, så dukker noe liknende dette opp i bakgrunnen. Dette er eksempel på noe som dukker opp i bakgrunnen. For ikke å snakke om denne type reklame som plutselig er overalt. Noen som kan hjelpe en stakkars mac-idiot? Mvh Jarand. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Har du installert noe ny programvare eller tillegg nylig? Slik ting kan gjerne oppstå etter at men har lastet ned noe "gratis" fra en "ukjent kilde", som er så "vennlige" å gi deg en dose malware eller adware "på kjøpet". Du kan jo prøve tipsene her, til å begynne med: http://www.thesafemac.com/arg/ (Og ja, thesafemac.com er seriøse, og anbefales av bl.a folkene bak ClamXav, et velkjent anti-malware-verktøy som jeg har brukt i mange år) Endret 19. august 2014 av Newton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå