bjellsau Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei, Vurderer kjøp av parabol, da sameiet har gått over til fiber og leveres med viasat uten opptaksmuligheter. Kan en kjøpe antennen selv og dekoder feks fra viasat- Canal digital etc? Regner med det i såfall får en pakkepris fra en av leverandørene inklusiv talerkenen. Men ettersomjeg bor i blokk blir det neppe populært med en svær talerken, så lurer derfor på om jeg kunne kjøpt meg en mindre og diskret anntenne et annet sted, feks på komplett. Feks denne synes jeg er hakket mer anonym: https://www.komplett.no/strong-slimsat-sa64-parabolantenne/810215 Kom gjerne med tips til andre parabolantenner som er diskree, ettersom jeg ikke har oversiokt over dette. Jeg bor i en terasseleilighet slik at det beste hadde vært om jeg kunne skrudd, feks den jeg linket til, på veggen, men da trekkes den inn under balkongen over. så spørsmålet blir hvor god utsikt må en slik ha for å få gode nok signaler? Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Du vet at du godt kan male på en slik antenne uten å miste signaler? så om du maler den i samme farve som veggen så er den ikke så synlig . Jeg går ut i fra at du kan bruke den antennen som du linker til selv om du kjøper en pakke fra f.eks Canal Digital. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 så spørsmålet blir hvor god utsikt må en slik ha for å få gode nok signaler?Varierer noe etter hvor i landet du er. I Osloområdet må du ha fri sikt (uten trær e.l.) ca rett sydover i en vinkel på ca 20 grader. Antenna må stilles helt nøyaktig mot ønsket satellittposisjon. Lenke til kommentar
Oscarthegreat1 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Hei, har en slik flat parabol. Driver og fin justerer, setter på nrk 1og får 100% signal styrke og kvalitet. Er da alle de andre kanalene også riktige da? På hd kanalene har jeg signal kvalitet ned i 60%. Det er grått og dårlig vær. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Vurderer kjøp av parabol, da sameiet har gått over til fiber og leveres med viasat uten opptaksmuligheter. Kan en kjøpe antennen selv og dekoder feks fra viasat- Canal digital etc? Regner med det i såfall får en pakkepris fra en av leverandørene inklusiv talerkenen. Men ettersomjeg bor i blokk blir det neppe populært med en svær talerken, så lurer derfor på om jeg kunne kjøpt meg en mindre og diskret anntenne et annet sted, feks på komplett. Jeg bor i en terasseleilighet slik at det beste hadde vært om jeg kunne skrudd, feks den jeg linket til, på veggen, men da trekkes den inn under balkongen over. så spørsmålet blir hvor god utsikt må en slik ha for å få gode nok signaler? Du må sjekke vedtektene til sameiet/borettslaget om det er lov til å sette opp parabolantenne. Dersom du bestiller parabolanlegg fra Canal Digital, så kan du oppgradere til flat antenne for 695 kroner. Se bildene på denne nettsiden: https://parabol.canaldigital.no/Vare-produkter/Dekodere-og-utstyr/Flat/ I f.eks Oslo så trenger man frisikt på +-20 grader over horisonten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hei, har en slik flat parabol. Driver og fin justerer, setter på nrk 1og får 100% signal styrke og kvalitet. Er da alle de andre kanalene også riktige da? På hd kanalene har jeg signal kvalitet ned i 60%. Det er grått og dårlig vær. Har ikke erfaring med flat antenne, men det bør gå ut på det samme. Det er nok forskjell på styrken på kanalene. Hvis du justerer på en som er under 100% så er sikker på å finne nøyaktig beste posisjon. Gråvær betyr lite, det er kraftig regn som er problematisk. Vil ellers gjøre oppmerksom på at denne tråden er 1/2 år gammel, ingen vits å svare på førsteinnlegget nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Kanskje du skal splitte ut innlegg #4 og #6 i en egen tråd og slette unødvendige innlegg av forumbrukere som ikke har vett på seg til å sjekke tidpunktet for første innlegg? 1 Lenke til kommentar
Oscarthegreat1 Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Er det forbudt å svare på et ca 6mnd gammelt innlegg? Det kan jo fortsatt være et aktuelt tema? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Noen som har nevnt noe om forbud? Ditt innlegg var ikke noe svar til trådstarter, du har bare spørsmål som gjelder deg selv. Du burde da ha laget din egen tråd istedet for å kapre andres. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå