Jekay Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Har nå hatt problemer med opp hastigheten på nettet sist uke, med hastigheter på hele 1Mbit/s og det er hvis jeg er heldig (Har 50/10 egentlig). For det meste er opp hastigheten på 0Mbit/s når jeg tar speedtest og den kommer ikke videre. Noe er feil på ruteren ettersom nettet gjennom Canal Digital modemet er riktig når jeg testet det. Men nå kommer det rare, alt fungerer fint på trådløs hvis ingen aktive PC står i en port bakpå ruteren. Setter jeg inn en så stuper opp hastigheten ned med en gang. Ned hastigheten er helt perfekt uansett, ikke noe forskjell i det hele tatt. Firmware er oppdatert på ruteren og ruteren er reset Har prøvd på mye forskjellig men til ingen hjelp, så hjelp! Løst ved kjøp av ny ruter, Asus RT-AC66U https://www.komplett.no/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/757756 Endret 3. juni 2015 av Jekay Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gjelder dette kun dersom du kobler til den ene maskinen, og ikke andre via ethernet? Hvis nei: Prøv med annen router Hvis ja: Du har mest sannsynlig virus. Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Gjelder dette kun dersom du kobler til den ene maskinen, og ikke andre via ethernet? Hvis nei: Prøv med annen router Hvis ja: Du har mest sannsynlig virus. Uansett hvilken pc det er så blir hastigheten 5Mbit/s om ingen annen pc er tilkoblet med kabel eller trådløst. Og har ikke en annen ruteren liggende akkurat Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hvilken router har du? Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Hvilken router har du? Jensen Scandinavia AL89300 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Jensen har vel en ganske liten markedsandel, men allikevel er det stadig noen her som har problemer med Jensen-rutere... Skaff deg noe bedre, f.eks. Asus. 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Jensen Scandinavia AL89300 Og du lurer på hvorfor du har problemer? Endret 19. august 2014 av ChrisCo 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ja eller en høyere opp hastighet, har selv 75/75 og har asus. Lenke til kommentar
Jekay Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Ruteren har fungert fint den her i huset, ikke verdens beste rekkevidde på det trådløse. Men den begynner å bli noen år gammel også nå. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Faktum er at Jensen er boss. Bare fordi den har fungert tidligere behøver ikke å bety at den vil fungere like bra hele tiden. Uavhengig av det så er problemet relatert til routeren og da er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å bytte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå