bjellsau Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Hei, Sameie jeg bor i har flyttet fra Canal Digital og over på viasat(Fiber). Da skal vi få en dekoder fra Viasat uten opptaksfunksjon, da dette kun finnes til parabolkunder. Dette er utrolig irriterende da vi er godt vant med pvr-dekoder fra CD. Er det noen som vet om en kan koble til en HDD til viasat sin dekoder(Ikke parabol) Slik at jeg kan bruke "pause" "spole" etc, og i tillegg ta opp det jeg vil? Så en tråd om at dette kunne gå for Canal digital dekodere uten intigrert opptaksmuligheter..... Noen som vet? Endret 19. august 2014 av bjellsau Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hvilken fiber leverandør er dette? Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 http://www.opennet.no/?gclid=CIeuhtGoocACFYXhcgodswwAkQ Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Hørte rykter om at det fantes noe som het «PVR-opptaker».Er det noen som har hørt om dette, og kan dette eventuelt funger i mitt tilfelle? Det ville i såfall vært mest praktisk med en som kunne lagre til HDD……. Om det jeg hørte stemmer, var at en kunne koble denne «PVR-opptaker» til Visat-dekoderen med HDMI kabel og når en da satte «PVR-opptaker» på opptak, tok den opp det son gigg på TV. Denne kunne en også tidsinnstille for opptak. Stemmer dette? I såfall, antar jeg at jeg kun kan ta opp den kanalen som står på dekoderen? Kan jeg konsekvent og permanent ta opp til en hver tid, men se det via «PVR-opptaker» med litt forsinkelse, slik at jeg kan spole over reklame, trykke på pause når jeg blir øltørst etc? Eventuelt linker til slike «PVR-opptaker»? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hvorfor spør du ikke kundeservice? Det vet nok bedre enn oss. Strømmene er garatert kryptert, og du må ha dekoder fra levrandøren uansett. Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Jo jeg har prøvd å spørre, men de som sitter på kundesenteret har ikke kunnet gitt noe svar, derfor spør jeg her, da jeg tidligere har hatt inntrykk av at det er mange her med stor kunnskap og erfaring med litt av hvert Jeg har allerede dekoder, problemet er at denne ikke har opptaksmuligheter, derfor lurte jeg på om det kunne gå ann å kjøpe en pvr-optaker å koble sammen med min dekoder på en slags måte? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 For noen år siden var en 'DVD opptaker' et kjent produkt. Navnet var litt misvisende, opptaket ble stort sett gjort på en harddisk. De hadde analog inngang, en SCART kontakt. Man kunne koble de til en kabel eller parabol tuner, og gjøre opptak akkurat som med de gamle VHS spillerene. Men nå er dette helt gammeldags. SCART er erstattet av HDMI, og ekte PVR bokser har helt overtatt. Så slike opptakerene finnes ikke på markedet lenger. HDMI er kopibeskyttet, dermed kan det ikke lages en opptaker. Jeg har fremdeles en slik opptaker, som var koblet til en Get dekoder. Men så ville Get at jeg skulle bytte til en ny dekoderen, og den har ikke SCART. Så nå er den opptakeren ubrukelig. En PVR er helt overlegen i funksjonalitet sammenlignet med de gamle greiene. Høres ut som Viasat lever i fortiden når de ikke kan tilby skikkelig utstyr. Det sameiet som har bestemt et slikt bytte kan ikke forstå hva de har gjort. Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 For noen år siden var en 'DVD opptaker' et kjent produkt. Navnet var litt misvisende, opptaket ble stort sett gjort på en harddisk. De hadde analog inngang, en SCART kontakt. Man kunne koble de til en kabel eller parabol tuner, og gjøre opptak akkurat som med de gamle VHS spillerene. Men nå er dette helt gammeldags. SCART er erstattet av HDMI, og ekte PVR bokser har helt overtatt. Så slike opptakerene finnes ikke på markedet lenger. HDMI er kopibeskyttet, dermed kan det ikke lages en opptaker. Jeg har fremdeles en slik opptaker, som var koblet til en Get dekoder. Men så ville Get at jeg skulle bytte til en ny dekoderen, og den har ikke SCART. Så nå er den opptakeren ubrukelig. En PVR er helt overlegen i funksjonalitet sammenlignet med de gamle greiene. Høres ut som Viasat lever i fortiden når de ikke kan tilby skikkelig utstyr. Det sameiet som har bestemt et slikt bytte kan ikke forstå hva de har gjort. Takk for flott svar Hårek, da kan jeg slo meg til ro med at dette ikke er noe alternativ lenger. Å jeg er helt enig med deg hva gjelder beslutningen til sameiet, helt på trynet. En blir raskt vant til PVR, så er på desperat jakt etter en løsning. En løsning er parabol med "unødvendige" ekstra kostnader forbundet med dette, men dette er ikke lov å ha ifølge vedtektene Så er litt rævkjørt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Må du ha Viasat? Hvis du får OpenNet, så kan du også få TV fra Snap TV. Det står lite på siden dems, men kanskje de har en bedre løsning? I prisoversikten står det "Prisen inkluderer opptak fra flere kanaler". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå