Gå til innhold

Godt fortøyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg ble veldig bra, gode og ikke altfor feite farger. Jeg legger også merke til at bildet er rolig, dvs at tidligere har det noen ganger vist seg noen "nervøst skjelvende artefakter" ved ørsmå detaljer (Som f eks over de spisse mastetoppene), de er fraværende på dette bildet. Fin, naturlig og ikke overdramatisert himmel, god hvitbalanse, - noe jeg aller først la merke til.

 

Vh.

Lenke til kommentar

Støtter meg på de to foregående mens jeg tenker at du må jo ha god peiling på redigering med en skjerm som den du beskriver. Sjøl bruer jeg en 32 tommers Grundig TV som skjerm. TV-skjermer er jevnt over bedre enn skjermer beregnet kun for PC bruk og behøver ikke koste så mye mer heller - 3500 kroner kanskje.

Skulle jeg pirke noe her så en bortkloning av den sorte trekant som kanskje er en stein under steinmuren ute i høyrekanten - hvis du er stø på lanken.

Skriv det gjerne på undertegnedes smakskonto.

 

Roar

Lenke til kommentar

Takker Olav Bjarte, smort1 og Roar for kommentar.

 

@ Olav Bjarte: Jeg tok en ekstra "blur" på stav, vant og mastetopper, før den endelige skjerpingen, siden disse ofte får slike "jaggies" (vet ikke hvilket norsk uttrykk som skulle dekke det). Seilbåter er alltid et problem for redigering på den måten.

 

@ smort1: Som jeg skrev i undertekst, så må jeg bare prøve meg frem når det gjelder farger, siden jeg hadde en dårlig monitor i mange år.

 

@ Roar: 32" TV-skjerm høres forlokkende ut, men kan de kalibreres? Den steinen du snakker om, er pontongen på en flytebrygge.

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...