Gå til innhold

Stoppskilt - bot pga sikkerhet

Anbefalte innlegg

Skilta er også satt opp med tanke på når kjøyreforholda er verst, eller når det er behov for det.

Sikkert nok, men det eneste jeg kan se for meg går på trafikksikkerhet da er hvis det er brøytekanter, så man ikke får oversikt. For er det glatt, så er det bedre å ha litt fart når man skal inn på 'reduksjonsvei' (fra E6). Mer typisk fletting - utjevning av fart

Krysset har de endret og fjernet det lille flettefeltet. Etter oppgradering av E6 så har de også laget veldig korte akselreringsfelt andre plasser, så det er uforholdsmessig vanskelig å flette inn. Skjønner egentlig ikke hva de tenker på - det er i alle fall ikke sikkerhet i endel av det.

På landevegar som er skilta som 80-soner kan det også være fullt forsvarlig å kjøyre i 80, med unntak av om våren når telen slepper taket og du får telhiv. Akkurat då så må bilistane rett og slett kjøyre etter forholda. (For det hadde blitt liv i folk om vegvesenet skilta vegen til 50-sone slik at folk ikkje fekk kjøyre i 80 dei 10 månedane i året vegen er i god stand).

Jo, men dette var ikke bare vårparten, veistandarden var elendig. Asfalt på deler av veien, men den var helt oppmørnet. Store hull osv. (kanskje si ER, for tror ikke de har gjort noe siden sist jeg var der)

Som sagt, jeg snakker ikke om ekstraordinære årsaker, men veistandard i seg selv. Greit at de skiltet 80 når den var ny, men når standarden forringes og det nesten ikke er forsvarlig å kjøre i 60 engang, så er det deres plikt å redusere denne så grensen står i forhold til veiens standard. Dette går på sikkerhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...