Turnjay Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei.Håper noen kan hjelpe meg i Office-jungelen.Ankom en elbutikk for å kjøpe meg Office Home Student. Selgeren "kom på" at det har kommet en ny versjon med fem lisenser for femti kroner mindre. Jeg spurte eksplisitt om dette var en abonnementlisens - men nei, det var det ikke.Da jeg kom hjem så jeg ganske riktig at Office 365 Home Premium er et såkalt 1-årsabonnement. Jeg gikk tilbake for å høre med selgeren, men han mente at det er sånn med "alle versjoner", og at du kun mister retten til å "offentliggjøre dokumenter" hvis du ikke tegner deg for et nytt år.Dette lukter fisk lang vei - har jeg blitt lurt? Er det riktig slik selgeren påstår, at også Student-lisens er et abonnement? Det ser ikke slik ut på Microsofts nettsider. Bør jeg heve kjøpet? Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ja du ble lurt: Når utløpsdatoen nærmer seg, blir du varslet i Office-programmene og via e-post om den kommende utløpsdatoen. Når Office 365-abonnementet utløper, aktiveres skrivebeskyttet modus med redusert funksjonalitet for Office-programvaren. Dette betyr at du bare kan vise og skrive ut dokumenter, men du kan ikke opprette nye dokumenter eller redigere eksisterende dokumenter. Hvis du vil ha tilbake fullstendig Office-funksjonalitet, kan du kjøpe et nytt abonnement eller en versjon av Office for én PC, for eksempel Office Home & Student 2013, Office Home & Business 2013 eller Office Professional 2013, fra Office.com eller en forhandler. Du kan også gå tilbake til å bruke en eldre versjon av Office eller bruke gratis Office Online på OneDrive for å foreta grunnleggende redigering. Lenke til kommentar
Turnjay Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 OK. Hvis jeg forstår Microsoft (?) rett, går altså ikke Student ut på dato. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå