Gå til innhold

[Løst] Ble jeg lurt av selgeren?

Turnjay

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg i Office-jungelen.

Ankom en elbutikk for å kjøpe meg Office Home Student. Selgeren "kom på" at det har kommet en ny versjon med fem lisenser for femti kroner mindre. Jeg spurte eksplisitt om dette var en abonnementlisens - men nei, det var det ikke.

Da jeg kom hjem så jeg ganske riktig at Office 365 Home Premium er et såkalt 1-årsabonnement. Jeg gikk tilbake for å høre med selgeren, men han mente at det er sånn med "alle versjoner", og at du kun mister retten til å "offentliggjøre dokumenter" hvis du ikke tegner deg for et nytt år.

Dette lukter fisk lang vei - har jeg blitt lurt? Er det riktig slik selgeren påstår, at også Student-lisens er et abonnement? Det ser ikke slik ut på Microsofts nettsider. Bør jeg heve kjøpet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du ble lurt:

Når utløpsdatoen nærmer seg, blir du varslet i Office-programmene og via e-post om den kommende utløpsdatoen. Når Office 365-abonnementet utløper, aktiveres skrivebeskyttet modus med redusert funksjonalitet for Office-programvaren. Dette betyr at du bare kan vise og skrive ut dokumenter, men du kan ikke opprette nye dokumenter eller redigere eksisterende dokumenter.

Hvis du vil ha tilbake fullstendig Office-funksjonalitet, kan du kjøpe et nytt abonnement eller en versjon av Office for én PC, for eksempel Office Home & Student 2013, Office Home & Business 2013 eller Office Professional 2013, fra Office.com eller en forhandler. Du kan også gå tilbake til å bruke en eldre versjon av Office eller bruke gratis Office Online på OneDrive for å foreta grunnleggende redigering.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...