Kiiips Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei. Er følgende Norton produkt bra for Windows 7: Norton Internet Security 1 year subscription. Fyren i elektrobutikken mente at dette var veldig bra saker, men jeg tar det med en klype salt. Jeg ønsker å få høre meningen om det til andre folk også. Takk for svar Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg jobber i en elektronikkbutikk, og den eneste grunnen til at jeg "anbefaler" Norton er fordi vi har en salgsavtale med dem. Norton er overpriset og tar unødvendig mye CPU-kraft og gjør ikke noe bedre jobb enn et gratisprogram som Avast eller AVG. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Selv om Norton-produktene har blitt bedre enn de var for noen år siden (ref. post #2), så ser jeg heller andre veier etter slikt. På flere maskiner har jeg nøyd meg med å installere Microsoft Security Essentials. Av og til har jeg kombinert den med Malwarebytes Anti-Malware (http://www.malwarebytes.org/), og de to spiller fint sammen. (Sistnevnte finnes i en prøveversjon, men da må den startes manuelt.) Hvis du i tillegg bruker NoScript som add-in til Firefox (eller Notscript til Chrome) og bare tillater scripts å kjøre på sider du føler deg trygg på, så har du enda en sikkerhetsbarriere mellom deg og uhumskhetene. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Jeg kommer til å gå for et Norton produkt uansett (jeg burde ha presisert det bedre i mitt første innlegg). Så spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg først skal gå for et Norton produkt. Er Norton Internet Security 1 year subscription å anbefalle? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ja. Skal du ha et Norton-produkt bør du velge den. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Malware antibytes + Microsoft Security Essentials er den beste comboen nå synes jeg. Hvorfor skulle vi anbefale et søppelprogram som kun overlever ved å påtvinge seg uvitende mennesker? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg kommer til å gå for et Norton produkt uansett (jeg burde ha presisert det bedre i mitt første innlegg). Så spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg først skal gå for et Norton produkt. Er Norton Internet Security 1 year subscription å anbefalle? Litt nysgjerring på hvorfor du absolutt vil installere Norton når det finnes og blir anbefalt alternativer som er både billigere og betraktelig bedre? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Hvilken kjønnsykdom er best på prostituerte? Den triste sannheten er at Norton er ganske dårlig.Du får bedre gratisprogrammer. Norton sin forretningsmodell er å prakke produktet på uvitende mennesker. Det følger gjerne et tidsbegrenset abonnement med PCen, og dermed er det enkelt å bare bruke det, og betale når gratisperioden er ute. Men de som har peiling på data bruker noe annet. Endret 20. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Symantec holder på å rydde opp i Norton-produktene, slik at det vil bli samlet under et produkt kalt Norton Security. Jeg registrerer for øvrig at mange elsker å hate Norton, men Symantec bidrar med mye viktig arbeid innen sikkerhet. Jeg er heller ikke helt enig i at Norton er så dårlig som mange vil ha det til, etter at jeg har testet Norton Internet Security i noen måneder på OS X. Nå hører det med til historien at Symantec ga meg et års gratis abonnement, så jeg har ikke betalt noe for det, men jeg er ikke på noen måte tilknyttet Symantec. Til min bruk, som ellers inkluderer et svært forsiktig bruksmønster med blant annet signatur-sjekk av programvare i tillegg til den innebygde sikkerheten i OS X, så synes jeg det fungerer ganske greit. Måtte le litt da Norton blokkerte en heartbleed-payload i forbindelse med pentesting gjort fra Mac-en til en server, men det er jo positivt at slik funksjonalitet også er inkludert. Og jeg vet ikke helt hva som skal til for å kunne skryte av å ha «peiling på data», men jeg har IT-utdannelse fra NTNU. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Symantec holder på å rydde opp i Norton-produktene, slik at det vil bli samlet under et produkt kalt Norton Security. Jeg registrerer for øvrig at mange elsker å hate Norton, men Symantec bidrar med mye viktig arbeid innen sikkerhet. Jeg er heller ikke helt enig i at Norton er så dårlig som mange vil ha det til, etter at jeg har testet Norton Internet Security i noen måneder på OS X. Nå hører det med til historien at Symantec ga meg et års gratis abonnement, så jeg har ikke betalt noe for det, men jeg er ikke på noen måte tilknyttet Symantec. Til min bruk, som ellers inkluderer et svært forsiktig bruksmønster med blant annet signatur-sjekk av programvare i tillegg til den innebygde sikkerheten i OS X, så synes jeg det fungerer ganske greit. Måtte le litt da Norton blokkerte en heartbleed-payload i forbindelse med pentesting gjort fra Mac-en til en server, men det er jo positivt at slik funksjonalitet også er inkludert. Og jeg vet ikke helt hva som skal til for å kunne skryte av å ha «peiling på data», men jeg har IT-utdannelse fra NTNU. Norton er ikke svakt, det er bare ikke verdt bryet. Altfor strengt, det skaper problemer, spesielt med jobb/skolenett, krever alt for mye resursser, og det er DYRT. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Norton Internet Security er et godt alternativ for folk som ikke har peiling. Det er mye mer enn bare antivirus og passer på alt mulig og gir advarsler i hytt og pine. Men for folk som vet litt hva dem driver med, så er f.eks. MSE/Defender + Malwarebytes en god løsning. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Jeg kommer til å gå for et Norton produkt uansett (jeg burde ha presisert det bedre i mitt første innlegg). Så spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg først skal gå for et Norton produkt. Er Norton Internet Security 1 year subscription å anbefalle? Litt nysgjerring på hvorfor du absolutt vil installere Norton når det finnes og blir anbefalt alternativer som er både billigere og betraktelig bedre? Tja, har hatt gode erfaringer med de fra før og ikke så veldig gode erfaringer med andre antivirusprogrammer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Hvilken Norton er best for windows 7? Den som ikke er installert. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ikke kast bort pengene på Norton, det er helt sikkert. Bruk windows egen beskyttelse + malwarebytes (betal gjerne for den) så funker det MYE bedre enn Norton. En hver pc jeg er borte i hos familie, venner, kunder etc, er det første jeg gjør å avinstallere Norton og/eller mcAfee. Forbaska drittprogrammer som er verre en en masse virus jeg har sett. Og da er det ille, når ANTI virusprogrammet oppfører seg dårligere enn et virus. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg kommer til å gå for et Norton produkt uansett (jeg burde ha presisert det bedre i mitt første innlegg). Så spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg først skal gå for et Norton produkt. Er Norton Internet Security 1 year subscription å anbefalle? Litt nysgjerring på hvorfor du absolutt vil installere Norton når det finnes og blir anbefalt alternativer som er både billigere og betraktelig bedre? Tja, har hatt gode erfaringer med de fra før og ikke så veldig gode erfaringer med andre antivirusprogrammer. Da vil jeg tippe at du ikke har prøvd de "riktige" andre programmene. Det er nok av gode anbefalinger i denne tråden som er et klart valg foran Norton. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg kommer til å gå for et Norton produkt uansett (jeg burde ha presisert det bedre i mitt første innlegg). Så spørsmålet mitt blir da: Hvis jeg først skal gå for et Norton produkt. Er Norton Internet Security 1 year subscription å anbefalle? Nei, det er penger rett i dass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå