panzerkiller Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Er det noen som kan hjelpe til rundt dette? Har lenge hatt lyst på en liten stuepc som i all hovedsak skal brukes til emulator (mame, nes, snes og n64). Vil gjerne ha følgende muligheter: -kraftig nok for win7,evt xp -lagring på flashminne (plassbesparende) -hdmi ut til reciver som både kjører bilde og lyd. -wifi Av utseende liker jeg godt løsningene til zotac, og kunne gjerne tenkt meg en slik. Selvfølgelig har de tusenvis av forskjellige modeller, og jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal velge iforhold til mitt bruk På forhånd tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Mange undervurderer hvor mye en emulator kan kreve, kjipt å bygge pc for emulator som hakker. Budsjett på 3-4k burde holde, får mest hvis du tråler bruktmarked med plan om å bytte til et mini kabinett. Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Såpass ja... Jeg trodde jeg kom unna med en langt billigere løsning Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Såpass ja... Jeg trodde jeg kom unna med en langt billigere løsning Kommer ann på om du vil ha det gjort skikkelig, eller bra nok Min erfaring med PJ64 er at det ikke akkurat er fantastisk optimalisert, som er ganske vanlig for emulatorer. Hvis du skal emulere Gamecube / dolphin blir det enda verre. Lenke til kommentar
panzerkiller Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 N64 er det hardeste som skal dras (om ikke noen nyere mame-spill kanskje er hardere?) Lenke til kommentar
Jesse Custer Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Hva med Raspberry Pi med RetroPie? Skal selv prøve dette så snart jeg har tid. Har en Raspberry Pi B, men ikke fått satt den opp ennå. Kan derfor foreløpig ikke si noe om hvor enkelt det er, eller hvor bra det funker. Steg-for-steg guide her: http://lifehacker.com/how-to-turn-your-raspberry-pi-into-a-retro-game-console-498561192 Mer info om utvilkingen RetroPie-prosjektet: http://blog.petrockblock.com/retropie/ Må for øvrig gjøre oppmerksom på at N64 kan være i tyngste laget, men muligheten er der. Og det er veldig billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå