Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående skatteprosent.

Binders'

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle hatt litt hjelp til å finne ut riktig skatteprosent. Tidligere i år hadde jeg en deltidsjobb hvor jeg hadde utbetalt ca 8500,-. Da betalte jeg 17% skatt som var nok til å ikke gå på skattesmell ( etter mine beregninger vel å merke :p ). Men nå jobber jeg fulltid, og betaler fortsatt 17% skatt, men jeg skulle betalt mye mer.

Kan jeg se bort i fra det jeg tjente tidligere i år, og hvor jeg skattet nok når jeg skal finne ut hva jeg skal endre til? Har tjent 48000 så langt i den nye jobben, og da skattet 9000. Sånn ca, så 17%.

Det jeg lurer på er hvilken prosent jeg må opp til for at jeg neste år skal få tilbake på skatten. Mellom 10 og 20 tusen er det jeg ønsker.

Noen som kan hjelpe? VIl gjerne også ha fremgangsmåten, så vet jeg det :)

Om mer info skulle være nødvendig må dere bare rope ut, håper noe kan komme med noe vettugt.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at jeg totalt sett for i år kommer til å tjene omtrent 220.000. Noe lavere er vel kanskje nærmest realiteten. Men har grov regnet på det nå bare. I forhold til jobben jeg nå har begynnt i, hvor jeg har skattet for lavt, så kommer den til å gi meg omtrent 160.000 i år. Brutto selvsagt.

Lenke til kommentar

Dersom du ber om nytt skattekort så blir trekkprosenten sannsynligvis beregnet til 20% for resten av året.

Arbeidsgiveren din må trekke 25-29% for at du skal få tilbake 10-20k på skatten til neste år.

Jeg har ikke tatt hensyn til evt. fradrag.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...