Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjørekomfort med 225/45/17 ?

sanesset

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vet ikke om dette er riktig sted å spørre. Men jeg vurderer å kjøpe en Mazda6 2008, men utifra bildene så ser det ut som det er ganske lavprofildekk. Har fått opplyst at det er 225/45/17.

Det skal være en familiebil, og jeg er overhode ikke opptatt av styling etc.

Vet at dette ikke er ekstrem lavprofil, men vil denne dekkprofilen skape dårligere kjørekomfort for meg? Vi er vant til mer 'vanlige' dekk, der man ser mye gummi. Er avhengig av høy WifeAcceptanceFactor :-)

Noen som kan gi en vurdering utifra mitt ståsted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket dekk og lufttrykk er ganske viktig i dette regnestykket i tillegg til profil. På madammens Polo bil, kjører vi med 205/40/17 (17x7,5 felg) på minerva dekk, er ganske stivt. Men bilen er senket 55mm med senkefjærer på org dempere.

Min passat har jeg 235/35/19 (19x8,5 felg) av Goodyear, senktet med 40mm senkefjærer på org dempere. kan ikke klage på kjørekomforten der!

Lenke til kommentar

225/45/17 er en helt vanlig dimensjon på store familiebiler når til dags. Jeg tror ikke du vil legge merke til det eller plages. Det er eller ikke en dimensjon som er sinnsykt dyr som f.eks 16".

Du må jo uansett prøvekjøre. Jeg vil tro det er et ganske trygt kjøp mtp wife agro.

205/40/17 på en småbil som er senka er bare helt jævelig å kjøre med. Man får ro i sjela når vinterdekka endelig blir satt på :p

Lenke til kommentar

205/40/17 på en småbil som er senka er bare helt jævelig å kjøre med. Man får ro i sjela når vinterdekka endelig blir satt på :p

Jeg er veldig spent på hvordan vinteroppsettet blir. 195/50 R16 på 7.5 brei felg, blir iallefall litt høyere enn de gamle (165/65/14) og håper å ikke leke like mye snøplog :p

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hvordan vinteroppsettet blir. 195/50 R16 på 7.5 brei felg, blir iallefall litt høyere enn de gamle (165/65/14) og håper å ikke leke like mye snøplog :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...