Enygaard Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hei.I det siste har jeg fått store problemer med at en av skjermene mine går i svart, og denne meldingen kommer opp. "The system has detected a link failure and cannot set the requested resolution and refresh rate on your DisplayPort display. Your display might not support the requested resolution or there may be an issue with the cable connecting the display to your computer" Jeg har tre skjermer, to Benq G2420HD og en Benq XL2420T koblet til et xfx radeon 7950.Den ene Benq G2420HD er koblet til et mini dp to dvi adapter (Active) og det er der problemet oppstår, jeg har prøvd og koble de andre skjermene til samme kabel men problemet oppstår uansett. Jeg finner skjermen om jeg går inn på skjerminnstillingene, og når jeg åpner mapper kommer de ofte opp på den skjermen, men jeg ser bare svart. Jeg har brukt dette oppsette i ett og et halvt år nå, og problemet har aldri oppståt før. Det startet da jeg gikk over til windows 8.1, jeg har prøvd å gå tilbake til windows 7, men problemet oppstår uansett... De andre skjermene er koblet til en hdmi og dvi, har prøvd mini dp to hdmi uten noen problemer med det.Er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få fikset dette problemet? Det er en kjempestor plage, og jeg har prøvd å søke mye rundt på nett, men ingen ser ut til få fikset det. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Heisann. Blande 120Hz med 60Hz i Eyefinity er ingen god ide med mindre du setter alle skjermene til 60Hz før du aktiverer Eyefinity(mulig jeg misforstår deg). Har lest at active DP adapter har kort levetid, så mulig den er defekt. Siden du har Benq XL2420T så har denne DP. Da trenger du vel ikke en active DP adapter, du trenger kun en DP kabel. Lenke til kommentar
Enygaard Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Takk for svar Jeg kjør alle skjermen med 60Hz og skjermen går i svart både når jeg kjører eyefinity og når jeg bruker skjermene som utviddet.Om jeg er inne i bios eller ikke logget inn på maskinen fungerer skjermen fint. den fungerte og uten problemer i to dager etter jeg hadde formatert, så er litt usikker på om dp adapteret er defekt, men kan jo være en mulighet.får man kjøpt kabler fra mini dp til dp eller må man ha en overgang? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hva med drivere? Kan det være at når du oppgraderte til Windows 8.1, installerte du nyere driver til skjermkortet? Og hvis du la inn Windows 7 på nytt for å teste, at du fortsatt har en nyere driver enn du hadde før du oppgraderte? Prøv om du får tak i en litt eldre driver. Lenke til kommentar
Enygaard Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Min første respons til problemet var drivere, så jeg prøvde noen gamlere versoner jeg viste jeg hadde bruk før men uten lykke. jeg har og prøvd å bare bruke to av skjermene uten drivere i det hele tatt, men skjermen går i svart etter en stund uansett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Skjer som oftest grunnet "energi sparing", når skjerm eller pc går inn/ut av en eller annen på/av syklus. Prøvd å sette både skjerm(er) og pc til aldri å spare energi? Endret 19. august 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Må nevne at jeg hadde noen Eyefinity problemer med CCC 14.4 driveren. Eyefinity mode sluttet å virke midt i diverse spill, 14.6 BETA fikset mitt problem. Nå er CCC 14.7 BETA ute, prøv å se om det hjelper. Jeg bruker DDU for å fjerne rester fra avinstallert CCC driver. Link: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html Mulig Tiltman er inne på noe. Lenke til kommentar
Enygaard Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Hei.skal skjekke om CCC 14.7 BETA hjelperJeg prøvde senest i dag etter å ha lest litt på nett ideen om energi sparing. Jeg har prøvd å sette pc-en i high preformance. Inne på advanced power settings under PCI Express fant jeg noe som het Link State Power Management, uten og vite hva dette er har jeg prøvd å sette det i de forskjellige settingene off, moderate og maximum power savings men ingenting ser ut til å fungere Lenke til kommentar
Enygaard Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Ser ut som jeg ikke finner noe løsning på problemet foreløpig.Om jeg kjøper denne kabelen https://www.komplett.no/displayport-cable-dp-m-dp-mini-m-2-m/612688 vil jeg slippe å bruke det active mini dp to Dvi adapteret da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå