Kjetil Lura Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Nåja. Om han har den som vi kaller p4 kontakten av, får du ikke igang pcen din. Mangler du en til gpu(som er 6 eller 8 pin) får du ikke igang maskinen din. Se selv i din, mange som ikke er i bruk i din også. Jeg begynner å tro at han har en kjøler som er dårlig satt på, formye kjølepasta, eller forlite. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Kom på dette etter att jeg postet, Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Ja, enten lavere frekvenser eller høyere spenninger. Men når du får 90 grader etter 10 min så har du for dårlig kjøling i forhold til varmeutviklingen din. Enten senk klokkehastighet (Mhz) eller senk spenningen (Volt). Så hva er riktig, lavere eller høyere? Og hva er beste fremgangsmåte når jeg ikke har gjort dette før? Lenke til kommentar
agnard Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) lavere, men har du sjekket at kjøleren sitter godt på/bytte kjølepasta? dette vil være punkt 1. eventuelt bytte kjøler. du stiller dette i bios hvilket hovedkort har du? beklager hvis du har sagt dette tidligere i tråden Endret 28. august 2014 av agnard Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Ja, enten lavere frekvenser eller høyere spenninger. Men når du får 90 grader etter 10 min så har du for dårlig kjøling i forhold til varmeutviklingen din. Enten senk klokkehastighet (Mhz) eller senk spenningen (Volt). Så hva er riktig, lavere eller høyere? Og hva er beste fremgangsmåte når jeg ikke har gjort dette før? Har du varmeproblem så senker du frekvensen og/eller senker spenning. Har du stabilitetsproblem så må du senke frekvens eller ØKE spenning. Siden du har BÅDE stabilitetsproblem OG varmeproblem, så er det bare frekvensen du bør røre. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Ingen fasit, men det har stortsett vært minneproblemer de gangene jeg har fått opp den spesifikke "rounding" feilmeldingen. (Merk - har storsett bruk Intel, så skal ikke si at det er det samme på AMD, men verdt å se på) Prøvd med 1 og 1 minnebrikke? Fortsatt interessert i hvilken BSOD du får opp. (hvis du ønsker så kan du sikkert slenge opp et par av de siste minidump filene her) Har kjørt memtest uten å få noen errors. Fil: Får ikke lastet den opp her. Endret 29. august 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Og du er sikker på at CPU kjøler er festet skikkelig? Kan se ut som du har en feilende / defekt CPU isåfall. 0x0a viser stortsett til ustabilt minne eller problemer med intern minne kontroller i CPU (IMC) og det i samsvar med den spesifikke Prime feilen, samt høy temp retter mistanken mot en problem CPU. Det kan selvfølgelig også være at du sitter med 2 feil samtidig, eller at feil nr.2 (høy temp) er pga feil montering av kjøler / dårlig varmeoverføring og at feilen ligger i minnebrikker eller minneslots på hovedkortet, men tror det er CPU som er problemet utifra helheten av feilene. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Har du en god feilsøking metode for RAM? Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Selvfølgelig mulig å starte opp MemTest på maskinen, men den kan overse enkelte feil, eller den kan gi millioner av feil uten at det betyr at det er RAM det er noe galt på. Andre mulighet er å prøve med 1 og 1 brikke og deretter 1 etter 1 slott på hovedkortet for å se om det er noen av de som er defekt eller om maskinen oppfører seg likt uansett. Prøv gjerne 2 runder - en med D.O.C.P (XMP på Intel hovedkort) aktivert på profil 1 og en med auto for å se om det har noen effekt den ene eller andre veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå