Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

TV tar ikke inn singnaler fra bygget stasjonær!

Anbefalte innlegg

da har jeg gjort det, men en ting da, skal jeg kjøre alt på grafik-kort eller hovedkortet da når det gjelder å koble til tv? og en ting til, når jeg putter i tastatur i både usb og sånn rundt greie med prikker, prøvd 2 tastatur med andre ord, når jeg slår på hardisken så kommer det ingen lys på tastaturet, slår på caps-lock OSV og kommer ingen lys, betyr det at det ikke fungerer da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har dedikert skjermkort så vil det integrerte som oftest deaktiveres, så koble ting til skjermkortet.

Når det kommer til andre ting så høres det egentlig ut som om du fortsatt har glemt å koble ting til korrekt da det ikke virker som om hovedkortet kommer forbi POST. En mulig feil er at du har klart å skade pinnene i CPU socket på hovedkortet når du monterte CPU.

Lenke til kommentar

pinnene, er det dem som man setter den lille processoren oppi? tror ikke jeg har skadet dem men når man putter på processoren så kjenner man at det strammer sikkelig når man klemmer igjen den jern-greia, right? og hvis pinnene da skulle vært skadet, vil da tven ikke få inn noe signaler?

Lenke til kommentar

Hvis du har vært uheldig å skade noen av de pinnene (alle de små i rammen der du legger prosessoren) så sitter du med et hovedkort som ikke fungerer og som igjen ikke vil gi bilde eller fungerer på noen som helst måte.

Skal ikke si at du har gjort det, men det er veldig enkelt å sette den litt feil på når man ikke har gjort det før, men dersom det er problemet så må du kjøpe et nytt hovedkort.

Standard feilsøk - koble bort alt annet enn 24pin og 4/8 pin strøm fra hovedkortet og bruk kun 1 minnebrikke, koble skjerm til hovedkortet og se om den da fungerer. Dersom den fortsatt er død, prøv en annen minnebrikke, eller samme minnebrikke i en av de andre sporene.

Lenke til kommentar

men sånn var det føre jeg installerte alt osv, men tenkte ikke noe mere over det så bare satte processoren ned i den... men bestillte alt på netonnet, åssen er det på å få tilbake varene når den var ødelagt når jeg fikk den? er jo feil at jeg skal få en som ikke fungerer vel?

Lenke til kommentar

Hovedkort leveres fra produksjonen med et beskyttelses deksel i plast som sitter over cpu sokkelen nettopp grunnet at det er så ømfintlig. Så at det var skadet før du fikk det er vel lite trolig.

Har ikke hørt at noen har fått godkjent retur på dette hos noen større nettbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...