Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

TV tar ikke inn singnaler fra bygget stasjonær!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg et byggesett som består av:

KABINETT:

Corsair Carbide SPEC-01

GRAFIKK-KORT:

EVGA GT 740 1GB Superclocked

PROCESSOR:

Intel Core i3-4150

RAM:

Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz

HDD:

Seagate Desktop HDD 1TB 7200RPM

HOVEDKORT:

MSI B85-G43 GAMING

DVD/CD-R

Samsung SH-224DB/BEBE SATA

STRØMFORSYNING:

CoolerMaster GM 550W Modular

(1)

Har sjekket at alt er på plass i kabinettet.

(2)

Har sjekket at alt av ledninger er der hvor dem skal være.

(3)

Når jeg slår på TV og Stasjonær så kommer det ingen bilde på TV, prøvd med HDMI og og normal skjerm-kabel men tv får ikke inn noe, så lurer på om dette er vanlig siden denne er bygget og at jeg ikke har installert noe inn på dataen enda?
(4)

Vet det derre med Fn + P og Fn + F knappen OSV, men dette fungerer vel ikke når man ikke har installert Windows OSV... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har plugget kabelene i skjemkortet? Hovekortets skjermkontaker funker ikke med ekstern skjermkort montert.

Prøvd å starte uten skjermkort montert og bruke hovedkortets intergrerte skjermkort?

Prøvd med en vanlig monitor? Hender at TV-er ikke alltid funker smertefritt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sleit litt selv med at porten som går ut fra skjermkortet kom ikontakt med cahssiet. Dermed ble det 1-2 mm som kablen butta i før den gikk inn i skjermkortet. Dette gjaldt riktig nok displayport, men problemstllingen kan også gjelde HDMI. Sjekk at alle plugger står SKIKKELIG i.

Husk at HK kanskje skal ha mer enn en strømkontakt. Den brede pluss en liten "sukkerbit".

Som nenvt over. Stikk til en kompis som har monitor, eller ta med på jobb/skole og prøv der.

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt, og prøver å legge inn bilder her i forumet som jeg akkurat har tatt innefra dataen, men får ikke gjort det, så åssen får jeg lagt inn bilder inn i en tråd her?

BTW, det er en ledning i strømkortet som ikke passer inn noen steder, har satt den inn i skjermkortet, men andre siden av ledningen passer ikke inn noen steder, men når jeg starter maskinen så går åsså skjermkortet`s vifte rundt så da regner jeg med at den er som den skal?

Vifta over processoren starter ikke når jeg starter dataen fordi om det kommer lys fra hovedkortet så da vet jeg at hovedkortet får strøm fra strømforsyninga...men er dette et problem, eller starter ikke vifta til processoren føre dataen virkelig jobber OSV?

Lenke til kommentar

BTW, det er en ledning i strømkortet som ikke passer inn noen steder, har satt den inn i skjermkortet

Hva er strømkortet? Ledninger skal ikke bare settes inn et eller annet sted, de skal plugges riktig sted. Les manualene.

når jeg starter maskinen så går åsså skjermkortet`s vifte rundt så da regner jeg med at den er som den skal?

Nei, det betyr at kortet får strøm, men ikke om det får nok strøm.

Vifta over processoren starter ikke når jeg starter dataen fordi om det kommer lys fra hovedkortet så da vet jeg at hovedkortet får strøm fra strømforsyninga...men er dette et problem

JA. Prosessorvifta skal starte med en gang.
Lenke til kommentar

BTW, det er en ledning i strømkortet som ikke passer inn noen steder, har satt den inn i skjermkortet

Hva er strømkortet? Ledninger skal ikke bare settes inn et eller annet sted, de skal plugges riktig sted. Les manualene.

Strømkortet er Cooler Master G550M.

når jeg starter maskinen så går åsså skjermkortet`s vifte rundt så da regner jeg med at den er som den skal?

Nei, det betyr at kortet får strøm, men ikke om det får nok strøm.

Vifta over processoren starter ikke når jeg starter dataen fordi om det kommer lys fra hovedkortet så da vet jeg at hovedkortet får strøm fra strømforsyninga...men er dette et problem

JA. Prosessorvifta skal starte med en gang.

hmm..har tatt bilder av innvendig av dataen, men åssen får man lagt opp bilder på tråder her inne?

Lenke til kommentar

Processoren funker, fikk ordna noe, men uansett, fra strømforsyninga så var det en med stor hode, der satt jeg den i hovedkortet som den skulle, åsså er det 2 til fra strømforsyninga og skal dem inn i noe? det er en inngang for dem i hovedkortet, skal dem inn der? og hvem av dem skal inn der, for er 2 igjen men bare en inngang som passer for dem, og det er i hovedkortet... og den ledningen i grafik-kortet, hvor skal dem hen? ingen inngang for dem serru :p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt...

Javel. Har du rukket å ta ut skjermkortet og koblet fra det interne skjermkortet med VGA til en annen skjerm?

sorry, den ledninga i strømkortet var ment som skjerm-kortet, det var en ledning som fulgte med som jeg satt i skjermkortet, men som sagt så er det ingen steder der andre enden passer :p

LES MANUALEN.

Strømkortet er Cooler Master G550M.

Dette er ikke et kort, det heter strømforsyning. ;)

hmm..har tatt bilder av innvendig av dataen, men åssen får man lagt opp bilder på tråder her inne?

Trykk "Bruk full editor", trykk "Legg ved filer", velg fil(-er) å laste opp, også får du valg om å legge til i innlegg.

Lenke til kommentar

BTW, det skulle 2 ledninger i hovedkortet, den med stort hode i og den ene av de 2 andre som var like satt jeg åsså i hovedkortet, men greia nå er at den siste ledninga så er det 2 ledninger i 1 helt på slutten på den...er ingen steder å sette dem inn i....

Lenke til kommentar

Dette er den siste med 2 ledninger på som jeg fortalte om...

De kablene er for grafikk kort.

Ditt GF 740 EVGA kort skal ha 1 slik 6Pin koplet til for å funke.

Kraftigere grafikk kort skal ha to slike og de største grafikk kortene må man kople på en 6+2 og 6.

Du skal kople en slik på ditt Gforce 740 kort her :

post-35394-0-75426900-1408440672_thumb.png

Lenke til kommentar

Dette er den siste med 2 ledninger på som jeg fortalte om...

De kablene er for grafikk kort.

Ditt GF 740 EVGA kort skal ha 1 slik 6Pin koplet til for å funke.

Kraftigere grafikk kort skal ha to slike og de største grafikk kortene må man kople på en 6+2 og 6.

Du skal kople en slik på ditt Gforce 740 kort her :

Det har jeg gjort, gjorde det nå når jeg så bilde, de er nå koplet på de ekstra svarte ledningene som fulgte med strømforsyneren, så nå går vifta heletiden på den OSV :)

virker som alt i dataen er som den skal nå, men fortsatt ingen bilde på tv :p

Lenke til kommentar

Men på grafik-kortet så fulgte det med en sånn bit jeg satt i der jeg igjen kan sette i vanlig dataskjerm kabel og i tven der dataskjerm kabel skal inn, ingen ting kommer, åsså er dte åsså der jeg kan sette i liten hdmi åså i tven igjen, men er det den som skal funke eller skal det gå med vanlige dataskjerm kabel i tven åsså?

Lenke til kommentar

Fn tasten er stortsett forbeholdt bærbare maskiner pga mangel på plass til alle snarveier. Funksjonen du snakker om ang. Fn tasten er heller ikke nødvendig på en stasjonær maskin da den sender signal til den/de skjermene som er koblet til.

Utifra bildet av hvordan du har koblet opp skjermkortet ditt så mangler du korrekte strømledninger til kortet.

Se vedlagt bilde

- Første kontakt, monteres stortsett alltid et sted langs høyre side av hovedkortet.

- Andre kontakt, monteres oppe i høyre hjørne (mener å huske at ditt kort bare trengte 4 av de 8 pinnene i den kontakten, men den skal kunne deles opp i 2x4 dersom det er det du trenger)

- Tredje kontakt, den du har tatt bilde av tidligere, skal kobles i skjermkortet der du ved siste bilde hadde koblet en ledning du fikk med skjermkortet. Fjern den som fulgte med skjermkortet og bruk den du har tatt bilde av.

- Fjerde kontakt, brukes for å koble til harddisker/CD-Rom

post-162992-0-69938800-1408443649_thumb.jpg

De 2 siste kontaktene trenger du mest sansynlig ikke å bruke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...