Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Er det noe man kan ha i vann for at ikke dyr skal bruke fontenen min som en drikkestasjon? Har allerede klor i for å unngå alger men det bryr ikke kuene seg om... Det verste er at dem raserer alt når dem holder på, ikke noe som heter forsiktighet hos dem... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Du bør dobbeltsjekke at du ikkje får problemer i forhold til dyrevellferdslova, men det fyrste som slo meg var å ha saltvannsfontene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Salt? Saltstein er gjerne noe kyr har å slikke på, veldig salt. Å få dette servert i flytende form setter kyrne sikkert stor pris på 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Prøv Zalo, kyrne hater det som pesten! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Bra forslag. Såpe er bra mot rådyr, så det hjelper kanskje mot kuer også. Dessuten blir det fint skum i fontena. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Det man har oppi bør ikke være skadelig å drikke for kyrne, det er tross alt både levene vesner og maten vår, Klor er neppe sunt for kyrne, kjøttet eller de som spiser kjøttet(som like gjerne kan være deg). Eddik er så vidt jeg vet ufarlig med mindre det er såpass konsentrert at det er etsende, men smaker ikke godt når man har oppi en del. Ha oppi en del eddik, nok til at du ikke ville drukket vannet og sats på det beste. Merk, jeg er noe usikker på hvor mye eddik som skal til, jeg vet heller ikke om det er skadlig for dyrene, men tviler veldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Tanken er jo å få dem til å slutte å drikke av fontenen. Klor har jeg i for algene/vannets renhet, det var ikke fordi jeg vil gi kyrne dårlig mage. Diesel har slått meg, når jeg drikker diesel så sier kroppen min at jeg vil heller drikke noe annet. Men det som klor gir jo fryktelig dårlig mage. Endret 19. august 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Den opplagte løsningen høres ut som et gjerde mellom fontena og kuene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå