LeneBV Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei! Jeg har lyst til å kjøpe meg et digitalkamera og trenger hjelp av noen som har litt erfaring og peiling. Jeg har aldri hatt digitalkamera før. Synes det er veldig gøy med bilder, men har ikke så mye peiling. (I alle fall ikke foreløpig...) Vil ha et lite kamera, som jeg kan ha med meg overalt, og som jeg kan ta bra bilder med. Vil også ha mulighet til å forstørre bildet, eventuelt klippe ut deler av det. Det bør også være ganske raskt. Ellers vet jeg ikke så mye om hva som er viktig ... Har sett på Casio Exilim EX-Z4, Olympus Mju 400 og Canon Ixus 400. Er det noen som har noen mening om hvilket av disse som er best? Er det eventuelt andre som kan anbefales i stedet? Vil ha mest mulig kamera for pengene... Takk! : Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei, alle disse kameraene er greie, og er best på "noe": Canon Ixus 400: - God bildekvalitet - Raskt klart til neste bilde Casio Z4: - Stor LCD-skjerm - Veldig lite - Rask autofokus Olympus Mju 400: - Tåler en vannsprut Hvilket som er best avhenger egentlig av smak og behag. Hvis du skal ta med kameraet "overalt" er kanskje det safeste Olympus-kameraet, da det tåler mer enn de andre. Vi har testet Ixus 400 her på Akamera.no, og også Casio Z3 og Olympus Mju 300. De to sistnevnte er så godt som identiske modellene med 4 Megapiksler. Hvis du ikke har lest disse testene bør du gjøre det. MLW Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei. Jeg har hatt et Ixus 330 i over ett år som jeg var veldig fornøyd med. Hadde lyst på et Ixus 400, som jeg tror og har lest er et bra kamera. De fleste Ixus-kamera er bra. Jeg har nå kjøpt et Exilim EX-Z4, og jeg er storfornøyd. Jeg har riktignok ikke fått prøve det altfor mye enda, men førsteinntrykket mitt er veldig bra! Jeg har en gang tidligere fått prøve et Mju-kamera, og det virka som et helt alreit kamera. Men mit smil må nok gå til EX-Z4 som etter min mening er veldig lite, tar fine bilder og er veldig brukervennlig : Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Alle disse kameraene er bra, men holder nok en knapp på Ixus 400 på grunn av best bildekvalitet og brukervennlighet. Casio's kamera har noe mindre skarp optikk enn de to andre, uten at det er så stor forskjell. Du må se bilder fra de forskjellige kamera ved siden av hverandre for å se forskjell. Casio's kamera har også mindre batteri enn de to andre, og med en stor LCD skjerm, sier det seg selv at det har betydelig mindre batterilevetid enn de to andre. Ixus 400 har også mulighet til å ta video med lyd, denne muligheten har ikke Mju-400... er ikke sikker ang. Casio. Ellers er det riktig det som mlwirak sier om de forskjellige kamera. Endret 26. oktober 2003 av Afseth Lenke til kommentar
sivni Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvis du klarer deg uten zoom, ville jeg kikket på Ixus i. Et ganske så færskt kamera, 4MPixels, bittelite (100 gram) og like stor som en 10 pakning sigaretter. 1000,- kroner mindre enn Casio Z4. 3500,- på xd.no. Fikk god kritikk her: Canon Ixus i - test (I USA kalles den SD-10) Uansett. Gå og prøv i en butikk. Du kjenner mye bedre hva du liker når du får fingret med det, og sett det i aksjon. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei, Casio Z3 hadde bedre batterikapasitet enn Canon Ixus 400, jeg regner med at det samme vil gjelde for Z4. Canon-kameraet er blant de dårligste på markedet mht. batterikapasitet. Ixus i er riktignok lite, men det mangler optisk zoom. Det er grunn nok for de fleste til ikke å kjøpe kameraet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Uansett. Gå og prøv i en butikk. Du kjenner mye bedre hva du liker når du får fingret med det, og sett det i aksjon. Men da får man jammen kjøpe det i en butikk også... dyrere, men man må betale for muligheten til å prøve kamera, og for den personlige servicen man får. Lenke til kommentar
coban Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ikke ****** om det trenger å være dyrer.. vi selger exilim-z3 for 3500,- på lefdal alnabru nå.. hvis det ikke er billig så veit ****** ikke jeg! selvfølgelig får du med docking her og, ingenting er utelatt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ikke ****** om det trenger å være dyrer.. vi selger exilim-z3 for 3500,- på lefdal alnabru nå.. hvis det ikke er billig så veit ****** ikke jeg! selvfølgelig får du med docking her og, ingenting er utelatt. Javel, så har dere ett godt tilbud på dette kamera da. Men som oftest er butikker dyrere enn web-shops (vi har f.eks 300D billigere enn mange webshopper i butikken der jeg jobber... og det er i tillegg norsk versjon). Ingen grunn til å oppføre deg som en fjortiss av den grunn. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Når det nå blir litt krangling om priser her, vil jeg bare si at det nye Casio EXILIM EX Z4 selges nå til 3995.- Så da er vel ikke 3500 for den forrige modellen så veldig rimelig.... MVH Nettulf Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Når det nå blir litt krangling om priser her, vil jeg bare si at det nye Casio EXILIM EX Z4 selges nå til 3995.-Så da er vel ikke 3500 for den forrige modellen så veldig rimelig.... MVH Nettulf Mange 3 megapixel modeller som selges for bare 500 kroner mindre enn tilsvarende 4 megapixel modell. Mju-300 ; ca. 3450. Mju-400 ; ca. 3950. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi har forresten fått inn Z4 til test nå, så testen vil trolig lanseres innen noen uker. Lenke til kommentar
Newbie69 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei, Casio Z3 hadde bedre batterikapasitet enn Canon Ixus 400, jeg regner med at det samme vil gjelde for Z4. Canon-kameraet er blant de dårligste på markedet mht. batterikapasitet. Ixus i er riktignok lite, men det mangler optisk zoom. Det er grunn nok for de fleste til ikke å kjøpe kameraet. Synes det er merkelig du sier Ixus ikke har optisk zoom når det i alel tester, selv under spesifikasjoner under kamereat står.. SpesifikasjonerType: Kompakt Effektiv oppløsning: 3.87 Megapiksler Optisk zoom: 3x zoom Noen spesiel grunn til dette? Er selv på utikikk for tiden etter et digi kamerat og er usikker på nettopp casio og ixus men heller for tiden mot Ixus. Skal legge til at andre tester gjort med Ixus har gitt den gode karakterer mot røde øyne som nettop akamera ga det kritikk for. (Selv om de ikke klarte å få røde øyner på bilder selv i testen.. go figure) Flere tips er ønskelig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ixus i er riktignok lite, men det mangler optisk zoom. Det er grunn nok for de fleste til ikke å kjøpe kameraet. Synes det er merkelig du sier Ixus ikke har optisk zoom når det i alel tester, selv under spesifikasjoner under kamereat står.. SpesifikasjonerType: Kompakt Effektiv oppløsning: 3.87 Megapiksler Optisk zoom: 3x zoom Noen spesiel grunn til dette? Ixus i har IKKE optisk zoom. Det er helt riktig det mlwirak sier. Skjønner ikke helt hvor du har fått det fra at Ixus i har optisk zoom. Det har KUN digital zoom på 4x, noe som bare er søppel. Lenke til kommentar
sivni Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Newbie69: Canon Digital Ixus 400 : 3x optisk zoom Canon Digital Ixus i : kun digital zoom. Kanskje du har blandet sammen modellene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå