AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Har en bekjent jeg i det siste har vært litt mer med. Han har nå begynt å lange ut til meg om problemer med damen hans og at det "egentlig" er slutt og mye annet, samtidig som han flørter åpenlyst og faktisk direkte prøver seg. Ting han sier får det til å høres ut som intensjonen hans med å være med meg er å se hvor det fører. Og han prøver å legge opp til ting vi skal gjøre som gir han anledning til å være nær meg å slikt.Bare det å tillate seg å snakke sånn til andre når man har dame er nok til at jeg backer unna, men har heller aldri vært interessert. Er det noe jeg iKKe liker så er det å avvise, eller virke overlegen ved å si rett ut at jeg faktisk ikke vil noe med ham. Derfor sliter jeg med å si fra. Jeg kan veldig gjerne være kompis med han og være med han som en venn, men kun det, sånn vil det forbli for han er ikke min type gutt selv om vi har samme interesser... Hvordan få det sagt på en minst mulig avvisende og "overlegen" måte? Anonymous poster hash: 1c8ab...a4b Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Er det ikke bare å la være å møte han? Da skjønner han vel tegninga, hvis du aldri har tid osv ... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Jeg kan bruke evigheter på å gidde å svare han, ikke svare i det hele tatt, men han tar det bare som at jeg sløver. Har sagt massevis av ganger at jeg har planer om han vil henge uten at det stopper det.. Og vi omgås uansett mange av de samme folka og i de samme miljøer, så det er ikke så enkelt. Anonymous poster hash: c2672...9fd Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hvorfor vil du være kompis med en som prøver å ordne ny dame bak ryggen på nåværende dame? Forstår ikke vitsen med å velge seg venner som er upålitelige. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Hvorfor vil du være kompis med en som prøver å ordne ny dame bak ryggen på nåværende dame? Forstår ikke vitsen med å velge seg venner som er upålitelige. Hadde jeg vært interessert/ønsket noe med ham e.l så hadde jeg stukket med det samme han begynte slik, men det har da liten betydning for meg som en bekjent/venn hvordan han prøver å skaffe damer. Det er på ingen måte et must for meg å være venn med ham, men nå er det faktisk slik at vi omgås de samme personene og er på de samme stedene, og da er jeg mer interessert i å ha en grei tone enn å kutte han som kompis også bare fordi jeg ikke vil noe videre med han. Anonymous poster hash: c2672...9fd Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Si at du syns han er litt vel pågående? Eller nevne at du ble bedt på date av en fyr men ikke ville rett å slett fordi du ikke ønsker noe forhold akkurat nå. Eller si det rett ut. Du føler han flørter å tar ting litt langt å du syns det er litt ukomfortabelt rett å slett? Men jeg ser den potensielle faren med at du kan bli fremstilt som enten bitch eller veldig selvsentrert... Er du flink til å ordlegge deg generelt? 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Jeg ville avvist ham ved å vise til at han går bak ryggen på dama si, og si til ham at du lever etter leveregelen "En gang utro, alltid utro" Da går det ikke ut over hans selvtillit, men begrunnes med karakterfeil ved ham som han tross alt ikke kan benekte. Alle er glad for å få en forklaring på hvorfor de blir avvist, og når forklaringen attpåtil er så lett å sette fingeren på så burde denne tilbakemeldingen gjøre ham litt klokere. Han vil kanskje likevel prøve seg litt til og love bot og bedring men da er det bare å holde på prinsippene sine. Så lenge du er prinsippfast på dette så vil han gi opp til slutt og tro du har vært ærlig med ham, og sette pris på din ærlighet. (helt til den dagen du evt bryter med eget prinsipp ved å bli sammen med en annen utro slask, men det høres ut som om det ikke er noe du vil finne på uansett.) 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Spør han om råd til en date du skal på, si at du er nervøs og vil så gjerne at han andre fyren skal like deg for du er megaforelsket eller noe sånt.,.... Høres ut som fyren er sosialt utfordret ved at han tror du liker ham bare fordi du er hyggelig med ham f.eks..... mange menn som er helt på trynet sånn...... Endret 19. august 2014 av Henrik2k 1 Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Pretty please, with sugar on top, leave me fucking alone! Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hva med å bare si; Neh.. Jeg er opptatt, og gidder ikke å lage tid til deg. Men hvis jeg ikke har noe bedre å gjøre på, så kanskje til neste år. ^^ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Men jeg ser den potensielle faren med at du kan bli fremstilt som enten bitch eller veldig selvsentrert... Er du flink til å ordlegge deg generelt? Ja, vil si jeg er det. Problemet mitt er bare at jeg er veldig lite komfortabel med å si noe som kan oppfattes negativt hos motparten, altså i dette tilfellet at han kan tro jeg direkte har noe imot han, eller se meg som overlegen/tro jeg er for bra for han eller slike ting... Men rådet ditt er absolutt godt og noe jeg merker meg! :-) Høres ut som fyren er sosialt utfordret ved at han tror du liker ham bare fordi du er hyggelig med ham f.eks..... mange menn som er helt på trynet sånn...... Det virker som det er slik han tenker, ja.. At jeg sier ja til å henge og være sosial i et par timer er jo ikke synonymt med å være int. i noen, noe det virker som mange dessverre faktisk tror. Anonymous poster hash: c2672...9fd Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Men jeg ser den potensielle faren med at du kan bli fremstilt som enten bitch eller veldig selvsentrert... Er du flink til å ordlegge deg generelt? Ja, vil si jeg er det. Problemet mitt er bare at jeg er veldig lite komfortabel med å si noe som kan oppfattes negativt hos motparten, altså i dette tilfellet at han kan tro jeg direkte har noe imot han, eller se meg som overlegen/tro jeg er for bra for han eller slike ting Anonymous poster hash: c2672...9fd Hva med å si akkurat det der til ham ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Den setningen + ".. men jeg vil ikke noe mer med deg"? Føler det blir akkurat som det jeg vil unngå; jeg må understreke at jeg ikke vil fremstå sånn, og gjør det kanskje likevel med måten det sies på. Jeg tror egentlig det noen foreslo her ved å nevne en (påstått) date f.eks kan hjelpe.. da skjønner han i hvert fall at jeg ikke har øynene på han? Med mindre han da tenker han skal omvende meg, da. Virker som selvtilliten er på topp i hvert fall. Anonymous poster hash: c2672...9fd Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hva med å si at du bare ser på ham som en venn? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nå må jeg si at jeg ikke helt skjønner ditt behov for å ha han som kompis jeg da men. Er man venner, så tåler venner at man sier at ting ikke er greit - at man mister respekten for denne når man står for slike holdninger. På meg høres det ut som du har dårlig selvtillit og er redd for å miste venner. En ekte venn mister du ikke ved å si ting du mener rett ut - det er kun liksom venner, og de er uansett ikke noe å samle på. Tørr å vær deg selv og stå for det Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Nå må jeg si at jeg ikke helt skjønner ditt behov for å ha han som kompis jeg da men. Er man venner, så tåler venner at man sier at ting ikke er greit - at man mister respekten for denne når man står for slike holdninger. På meg høres det ut som du har dårlig selvtillit og er redd for å miste venner. En ekte venn mister du ikke ved å si ting du mener rett ut - det er kun liksom venner, og de er uansett ikke noe å samle på. Tørr å vær deg selv og stå for det Det stemmer ikke, jeg har nok av (gode) venner. Er på ingen måte redd for å miste vedkommende, jeg presiserte også lenger oppe i tråden at det ikke på noen måte er et "must" for meg å ha han som venn heller. Vi omgås de samme personene og er i de samme miljøer, og kommer da uansett om vi er venner eller ikke til å støte på hverandre ofte, og da liker jeg å ha en ok tone. Anonymous poster hash: c2672...9fd Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hvorfor vil du være kompis med en som prøver å ordne ny dame bak ryggen på nåværende dame? Forstår ikke vitsen med å velge seg venner som er upålitelige. Man behandler sine venner med mer respekt enn sine frøkner. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Ikke lyv og finn på tull om falske dater du liksom skal på. Fortell ham at du ikke er interessert i noe romantisk/nært forhold til ham. Du skylder ham strengt tatt ikke noen forklaring på hvorfor en gang; alt han trenger å vite er at du ikke er interessert. Er han voksen vil han respektere dette. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hvorfor vil du være kompis med en som prøver å ordne ny dame bak ryggen på nåværende dame? Forstår ikke vitsen med å velge seg venner som er upålitelige. Man behandler sine venner med mer respekt enn sine frøkner. "I could not have sex with a man..... I could never fuck something I respect". Jim Jefferies Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Bare si at du ser på han som en venn og at du ikke kan se for deg å gå inn i noe forhold eller gjøre noe seksuelt med han hverken nå eller senere i tid. Kanskje litt brutalt, men er værre å la det være igjen litt håp ved å avvise på en "hyggelig" måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå