Bluehorse Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 God kveld Jeg ser på muligheten ved å ta to fag i halvåret fra VGS ved siden av 100% stilling i en femårsperiode for så å søke profesjonsstudiet i psykologi ved UIO som i dag ligge rundt en 65 poeng. Da vil jeg være 30 år, noe som virker litt sent så jeg vil gjerne ha noen tanker fra andre. Jeg har allerede mastergrad i økonomifag, men har 5 års støtte igjen fra Lånekassen. Jeg ser for meg en stegvis prosess lik denne, som ikke belaster for mye og jeg kan konsentrere meg om to fag i semesteret. Årsstudiumet i psyk. er ikke aktuelt, så jeg lurer på hvilke tanker dere har. Med en pensjonsalder på 67 i mente tenker jeg hvorfor ikke gå for dette og hvem bryr seg om 6 år med tapt inntekt, jeg gjør dette for interessens skyld og ikke pengene. Hva tenker dere? Takk for innspill Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det er 2 yrker som har en trygg fremtid, og det er psykolog og advokat... Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Om dette er noe du vil, så kjør på! Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Snittalderen på psykologi profesjon er nok høyere enn du forestiller deg. Som 24-åring vil du være relativt ung. De aller fleste er i 20-årene, men det er både 30-åringer, 40-åringer og sikkert 50-åringer som går på dette studiet. Ja, du har mange år foran deg i et trygt, interessant og givende yrke. Pensjonsalderen på 67 er for "de andre". Dette er et fritt yrke, du kan allerede i dag jobbe til 75 år, og det jobbes for å heve grensen til 80 år. Med de fremskritt verden gjør de neste 50 år, kommer du nok til å føle deg som en ungdom når den tid kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå