Gå til innhold

Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!


Nizzen

Anbefalte innlegg

 

Hvis CPU/Hovedkort ikke klarer å utnytte mer enn 3200MHz av mitt minne på 3600MHz CL17, vil jeg da få bedre ytelse med et annet minne på 3200MHz CL15?

 

Tenker om jeg skal returnere eller selge videre mitt G.skill TridentZ 32GB 3600MHz CL17 (17-18-18-35) kit. Kanskje heller kjøpe G.skill TridentZ 32GB 3200MHz CL15 (15-15-15-35).

 

 

 

Det virker ganske sprøtt for meg å selge minne for en så liten forskjell. 

 

Relatert spørsmål, kan man regne med at det er programmert XMP profiler for alle hastigheter på brikker nå til dags? I tilfelle det viser seg at CPU/HK ikke klarer kjøre den fulle hastigheten?

 

Man setter jo alltid minnehastighet OG timings manuelt, gjør vi ikkje?  :green:

 

XMP kan stille på spenninger også, noe som er dumt. Man ender alltid med høyere spenninger enn man egentlig trenger. Derfor setter man alltid manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mtp den enorme båndbredden minnet har på X99 vs Z170, så kunne det vært moro om noen testet minnehastigheter i forskjellige spille fra 2133MHz opp til 3400/3600MHz i SLI, for å se om man kan gjenskape effekten. Noen som tar på seg jobben? :)

 

Du tar den jobben :D

Lenke til kommentar

 

må kjøpe meg en antistatisk håndlenke først.

 

Trenger da ikke det. Bare ta på metallet i kabinettet med begge hendene før du tar på noe annet det.

 

Hadde også den oppfatningen. Noe jeg også har gjort tidligere når jeg har bygget PC, men leste noe om at kabinettet måtte ha en PSU montert med stikkkontakten i jordet kontakt for at det skulle virke.

Lenke til kommentar

Jeg var nære ved å bestille ny RAM, men har bestemt meg for å vente nå. Jeg har lyst til å ha 2x16Gb brikker når jeg først oppgraderer, og det er for lite utvalg av dette nå. Man kan få 2x16Gb PC3200 C14, som er fancy nok, men jeg krysser fingrene for å utviklingen går fort videre, og at jeg kan kjøpe 2x16Gb PC 4000 ish f.eks. med nytt hovedkort (Z270) rundt KL-K lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...