Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er galt med DC?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg brukte DC flittig før, og var alltid kjempefornøyd med hastigheten.. Jeg har en 1Mbit inn linje, og lastet alltid ned med 100kb/s tilsammen. Men når jeg gikk over til DC++ merket jeg at det ikke var det samme, og når jeg så skulle gå tilbake til vanlige DC, hadde de kommet med en ny versjon, hvor jeg også opplevde denne fallende hastigheten.

En rask sjekk på IT-avisens speedometer avslører at jeg har den samme nedlastingshastigheten, men den stemmer ikke med hastighetene jeg får på DC...

 

Er det noen som vet hva som er galt?

 

Edit: Post no. 200! :nice:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, kanskje jeg skulle ha fått med at jeg vet litt om data. Glemte forresten å nevne at det også går saktere når jeg laster ned fra BBB-brukere(10Mbit). Jeg finner selvfølgelig bare brukere som har maks 5-6 slots, og maks 2-3 av de i bruk. Og laster aldri ned fra ISDN eller modem folk. Kun kabel, DSL, eller andre fancy ting.

Lenke til kommentar
Når folk upploader fra deg så påvirker det hastigheten hvis du har ADSL og kjører Windows.. det er ikke noen unntak

Det stemmer ikke alltid. Når jeg satt på bredbånd fra Chello (kabel) var dette tilfelle. Download speed gikk nesten på bånn hvis noen uploadet. Men med ADSL linja fra NGT (bravo) kan jeg ha maks speed opp/ned samtidig.

Lenke til kommentar

Siden ADSL bare er half duplex går hastigheten ned betraktelig ned når linja blir brukt andre veien også. Den beste løsningen er å bruke en uplaod limiter. Etter min erfaring trenger man faktisk ikke å begrense hastigheten, med 256kB skulle det holde å sette grensen på 256/8=32 (evnt. et par kB mindre). Da vil nedlastningshastigheten din ikke bli påvirket av at noen laster ned fra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...