dj_silvia Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei dere. Planen er å gå til innkjøp av ny tv snart. 65 tommer. Har veldig lyst på 4k, har da kikket på disse; Lg sin 65LA965W, Samsung sin UE65F9005 og Philips sin 65PFL9708S. Skal hovedsakelig bruke den til gaming, derav ps4. Blir også den del film, og alltids litt tv. Det jeg er mest skeptisk til er gaming og 4k. Har googla det som er av info, noen mener 4k ikke egner seg til gaming grunnet inputlag, andre mener det går fint fordi de fleste tv'ne har game mode. Det jeg lurer på og håper dere kan hjelpe meg med er; Har noen her 4k tv og ps4 vil jeg gjerne høre hvordan det funker. Skal jeg velge bort 4k i denne omgang, og gå for en high end full hd isteden? Hva ville dere gjort, og hvorfor? Mvh Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Kjøp en "billig" TV, gjerne brukt og vent 1-2 år... deretter kjøper du en 65"-75" 4K OLED til rundt 20-30 000 kr. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Enig, jeg dro billig litt langt og kjøpte denne som "ventetv" https://www.komplett.no/lg-60-plasma-smart-tv-60pb560v/817586 https://www.komplett.no/samsung-78-curved-uhd-led-tv-ue78hu8505/812156 Denne jeg venter på, men jeg vet det vil komme bedre da den ligger i rett prisklasse. Endret 18. august 2014 av War Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Enig, jeg dro billig litt langt og kjøpte denne som "ventetv" https://www.komplett.no/lg-60-plasma-smart-tv-60pb560v/817586 https://www.komplett.no/samsung-78-curved-uhd-led-tv-ue78hu8505/812156 Denne jeg venter på, men jeg vet det vil komme bedre da den ligger i rett prisklasse. Angående venteTV er vi enig men vi er sterkt uenig i hva vi venter på.... http://www.hardware.no/artikler/endelig-kommer-tv-ene-med-em-bade-em-oled-og-4k/161294 LG 65" 4K OLED til 60 000 kr.... til jul neste år koster denne godt under 30 000 kr vil jeg tro. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jepp derav men jeg vet det vil komme bedre da den ligger i rett prisklasse. Jobber litt i elektrokjede, å dæven tvene nesten blir med hjem hver dag. Selv kurva led ser bedre ut en noen tv jeg har hatt, Så hvor lenge skal man vente, kjøpte ikke 8005 i 55" pga jeg ville vente på 4K led Nå kjøper jeg ikke 4k led pga jeg venter på oled. Til neste jul kjøper vi ikke oled pga vi venter på imba-led 8k Så dør vi 102 år gammel og har fortsatt 50hz LGen. 2 Lenke til kommentar
dj_silvia Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Jepp derav men jeg vet det vil komme bedre da den ligger i rett prisklasse. Jobber litt i elektrokjede, å dæven tvene nesten blir med hjem hver dag. Selv kurva led ser bedre ut en noen tv jeg har hatt, Så hvor lenge skal man vente, kjøpte ikke 8005 i 55" pga jeg ville vente på 4K led Nå kjøper jeg ikke 4k led pga jeg venter på oled. Til neste jul kjøper vi ikke oled pga vi venter på imba-led 8k Så dør vi 102 år gammel og har fortsatt 50hz LGen. Takker for input! Er noe i den du skriver, med att hvor lenge skal man vente? Neste jul er lenge til, særlig når man vil ha nå.. Kanskje ikke så dumt med vente tv nei. Lenke til kommentar
dj_silvia Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Litt av noen tv'r dere venter på gutta, det halvannet året til disse er overkommelige i pris blir smertefult langt.. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Finner neppe billigere en den leg linker til, men vær obs på at det er 1 eller 2 hdmi (står forskjellig) og 50hz-panel så er nok en skikkelig vente-tv egnet for tvkanaler / helene og gutta eller love boat. Blar lett opp 35-40 om vi snakker oled 78"+ Med led kurva tenker jeg 25 er bra pris^^ Det er ikke mange år siden jeg ga 43000 for en 43" plasma-tv. Og samme år 20.000 for 37" plasma. Da snakker vi tver uten hdmi..og vi snakker etter 2006. Endret 18. august 2014 av War Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jepp derav men jeg vet det vil komme bedre da den ligger i rett prisklasse. Jobber litt i elektrokjede, å dæven tvene nesten blir med hjem hver dag. Selv kurva led ser bedre ut en noen tv jeg har hatt, Så hvor lenge skal man vente, kjøpte ikke 8005 i 55" pga jeg ville vente på 4K led Nå kjøper jeg ikke 4k led pga jeg venter på oled. Til neste jul kjøper vi ikke oled pga vi venter på imba-led 8k Så dør vi 102 år gammel og har fortsatt 50hz LGen. Saken er KLINKENDE KLAR... 4K kombinert med OLED er så å si en revolusjon inne TV-verden og en lignende forbedring av teknologien i nesten en eneste generasjon vil kanskje ikke noen som lever nå se igjen. Ja, da er det faktisk verdt å vente på 1-2 år... Når du sikler etter en nesten 80" stor TV sier det seg selv at du er mer enn middels intressert i TV... hvorfor kjøpe en TV beregnet på å ha i 5 år ++ med gammel teknologi? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har fått noen lg oled på lager nå, så nå som jeg faktisk kan ta på de og det ikke bare er rykter på kinesiske forum så er det lettere å vente. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har fått noen lg oled på lager nå, så nå som jeg faktisk kan ta på de og det ikke bare er rykter på kinesiske forum så er det lettere å vente. En annen fin indikasjon er at den nyeste OLED-en til LG koster nå 30 000 ved lansering... det er godt over en halvering i pris på lanseringsprisen siden sist lansering av omtrent en tilsvarende TV. DET lover godt.... http://www.elkjop.no/catalog/tv-lyd-og-bilde/no_tv/tv?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DDdOsGQV5oPAAAAFDEkw2st6B%26discontinued%3D0%26ManufacturerName%3DLG%26online%3D1%26Produkttype%3DOLED-TV%26%40Sort.ViewCount%3D1&PageSize=45&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=no_tv&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 PS4 klarer ikke å kjøre spill i 4K (dvs. høyere enn Full HD.) Og da lukter det vel ubrukelig spillopplevelse fordi en 4K TV må oppskalere bildet.. (PS4 støtter 4K men kun til visning av foto og video. http://www.lydogbilde.no/nyheter/ps4-stotter-4k) Xbox One skal visstnok kunne kjøre 4K spill men neppe med de mer avanserte innstillingene aktivert. Sakset fra http://www.stuff.tv/microsoft/sony-ps4-vs-xbox-one-4k-war-begins/feature "However, tech site Anandtech ran some PC gaming benchmarks at Computex in July using a 4K monitor which casts doubt over whether the next-gen consoles will be capable of 4K gaming. It took four of Nvidia's extremely powerful top-end GTX Titan graphics cards to hit 60 frames per second across Sleeping Dogs and Metro 2033, at a full 3,840x2,160 4K resolution. To put that into perspective, one GTX Titan will set you back £800. Eight. Hundred. Pounds. That alone is almost twice the cost of an entire Xbox One. Times that by four and you've got £3,200's worth of graphical grunt. OK, so other games like Dirt 3 only need a single GTX Titan to hit around 60fps, and it could be argued that you can enjoy games just as much at 30fps. But the raw numbers don't lie, and they show that the Xbox One and PS4 output around 1.23 and 1.84 peak teraflops respectively, while a single Titan ups that to 4.5. That's a big difference in flops, if you'll pardon my French. Given that the PC in question is clearly many levels above both next-gen consoles in terms of raw power, it's questionable whether either the Xbox One or PS4 can handle the demands of modern 4K gaming." Lenke til kommentar
dj_silvia Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Takker for god input folkens:-) Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hva med denne? Den får du for 16700 hvis du klarer å finne en gammel 32-tommer. 4K, 65", HDMI 2.0 og HEVC for den prisen er ganske rutinert. Endret 24. august 2014 av deleder Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det er en fin ventetv Steike å billig kurva 65 4k , samme pris som ikke kurva lg i forrige uke. Det lønner seg faktisk å kjøpe en salore 32" og gi den inn i samme handelen^^ Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Ja, men denne tv-en er vel bedre enn LG-en? Denne får du for 16700 hvis du leverer inn din gamle 32-tommer. Endel billigere enn LG-en Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det var en fin tv! - 4k tv'en over her.Er det noen som har erfaringer med den? Er det hdmi 2.0 støtte etc her? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Enig, jeg dro billig litt langt og kjøpte denne som "ventetv" https://www.komplett.no/lg-60-plasma-smart-tv-60pb560v/817586 Hei, er du fornøyd med LG-en? Latterlig mye TV for penga nå som den koster 4995,- Hvordan er sortnivået, og bruker du den i et ganske mørkt rom? Er det kun en HDMI? Ser ut til at det blir en vente-tv på meg også frem til det dukker opp gode flate OLED 4k apparat. Lurer litt på om jeg skal koste på meg en Sony 60w605 som koster det dobbelte. Antar at denne er bedre i en litt lys stue. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-led-tv-kdl-60w605bbae?scid=Pricecomparison2988 Endret 26. august 2014 av fudun Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det er bare en hdmi, kjøpte splitter^^ Man ser det er 50 hz på lyse farver, nesten så det "flimrer" Har ikke rørt fargemenyene, men svart er helt knallsvart på tvkanalene iallefall. Har en samsung 6000-serien hvor samme svart er lysegrå. Prøvd i dagslys og natta, ser ikke forskjell, men skjermen reflekterer lys. Det her er nok aller billigste løsning for stor tv^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå